Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:35 - 11:05
sala 352-353 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Deutsch als Fremdsprache” A1, Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 Literatura uzupełniająca: „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, „PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Materiały na platformie e-learningowej Moodle: |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” A1) Szwajcaria – Atrakcyjny Kraj dla Szukających Pracy Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze: - Przyswajanie podstaw wiedzy realioznawczej o Szwajcarii. - Zapoznanie się ze znanymi osobliwościami i osobowościami miasta stołecznego Berna. Zapoznanie się z najważniejszymi zabytkami miasta Berna - Wypowiadanie się na temat atrakcji turystycznych miejsca lub/i regionu zamieszkania w Polsce. - Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji. - Nabywanie biletu na przejazd w automacie biletowym. - Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty, odgrywanie ról: gość - gospodarz. - Opisywanie interkulturowych faux pas popełnianych przez obcokrajowców. - Odczytywanie danych statystycznych – argumenty przemawiajace za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii. Gramatyka: - przyimki: mit, zu, von; um, durch - zaimki nieokreślone: man, alle, nichts, etwas Wyjście do restauracji, organizacja przyjęć Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze: - Umawianie się na wyjście do restauracji. - Rezerwowanie stolika w restauracji. - Wybór posiłku i napoju z karty dań – rozmowa z kelnerem - Prezentowanie ulubionego dania lub napoju. - Rozumienie i notowanie przepisów kulinarnych. - Przygotowanie małych przyjęć w domu. - Zapraszanie gości na przyjęcie. - Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia na przyjęcie. - Small talks w czasie spotkań towarzyskich na imprezie Gramatyka: - przymiotniki odrzeczownikowe przy użyciu zaimków „etwas”, „nichts” - rzeczowniki odczasownikowe bezokolicznikowe - rzeczowniki złożone - odmiana przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku nieokreślonym, przeczeniu „kein” i zaimku dzierżawczym w liczbie pojedynczej Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta :30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst. (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki. Egzamin: Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.