Wykład monograficzny: Współczesne kampanie wyborcze [05-DK-S1-WM16-12]
semestr letni 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wykład monograficzny: Współczesne kampanie wyborcze [05-DK-S1-WM16-12] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:35 - 11:05
sala AULA K.POPIOŁKA AKP Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 24 |
Prowadzący: | Marek Mazur |
Literatura: |
Adamik- Szysiak Małgorzata, Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, Lublin 2018 Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017 Churska K., Drobczyński S., Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2011 Cwalina W. Falkowski A., Marketing polityczny, perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005 Dobek – Ostrowska B. (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wrocław 2005 Dobek-Ostrowska B., Polski system medialny na rozdrożu. Media w polityce, polityka w mediach, Wrocław 2011 Filipowicz S., Demokracja. O władzy iluzji w królestwie rozumu, Warszawa 2007 Hallin D. C., Mancini P., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2007 Jacuński M., Sieciowe komunikowanie polityczne w Polsce. Perspektywa aktorów politycznych, Wrocław 2016 Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyne, Toruń 2004 Kolczyński M., Mazur M., Broń masowego wrażenia, Warszawa 2009 Kolczyński M., Mazur M., Wojna na wrażenia, Warszawa 2007 Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007 Krasowski P., Kampania Parlamentarna 2011 roku z perspektyw sztabowców, Warszawa 2013 Lakomy M., Porebski L., Szybut N., Polityka 2.0. Aktorzy polityczni w świetle nowych technologii, Kraków 2014 Mazur M., Marketing polityczny, Warszawa 2002 Mazur M., Polityka z twarzą. Personalizacji parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce latach 1993-2011, Katowice 2014 Michalczyk S., Komunikowanie polityczne, Katowice 2005 Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011 Płudowski T., Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008 Turska-Kawa A., Determinanty chwiejności wyborczej, Katowice 2015 Wasilewski Jacek, Skibiński Adam, Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej, Warszawa 2008 Wysocka O. (red), Populizm, Warszawa 2010 |
Zakres tematów: |
Celem wykładów jest refleksja poświęcona zagadnieniom związanym z teorią oraz praktyką współczesnych kampanii wyborczych. Obok zdobycia wiedzy (dzięki opisowi wybranych problemów związanych z zachowaniami głównych podmiotów kampanii wyborczych /wyborców, mediów, partii politycznych/), zajęcia służą nabyciu przez studentów podstawowych umiejętności i kompetencji opisu i analizy kampanii wyborczych. Tematyka wykładów skoncentrowana jest wokół zagadnień związanych z: zachowaniami wyborczymi wyborców (przegląd teorii zachowań wyborczych, problematyka efektywności kampanii wyborczych); rolą mediów w kampaniach wyborczych (porównanie politykocentrycznych i mediocentrycznych koncepcji relacji mediów i polityki, analiza medialnego obrazu rywalizacji wyborczej, analiza wpływu nowych technologii medialnych na strukturę i funkcjonowanie systemu komunikacji wyborczej oraz proces rywalizacji wyborczej); aspektami strategicznymi komunikacji wyborczej (profesjonalizacja i marketyzacja partii politycznych, storytelling w kampanii, reklama negatywna); wpływem ewolucji kampanii wyborczych na zjawisko populizmu oraz perspektywami rozwoju kampanii w kontekście norm i wartości demokracji liberalnej. Ze względu na kierunek studiów szczególny nacisk będzie położony na rolę w kampanii wyborczej (modele, zadania w demokracji liberalnej, uwarunkowania praktyk) dziennikarstwa politycznego. |
Metody dydaktyczne: |
metoda podająca (omówienie podstawowych kategorii i wybranych ujęć teoretycznych, dyskusja wybranych problemów badawczych, prezentacja wyników wybranych badań empirycznych, studia przypadku) |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie ustne kryteria: przygotowanie merytoryczne w zakresie zagadnień i problemów omawianych na wykładach Aby otrzymać ocenę dostateczną student wykazuje się elementarną wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień poruszanych na wykładzie oraz umiejętnością na podstawowym poziomie opisu i rozważenia wybranych problemów związanych z praktyką współczesnych kampanii wyborczych. Aby otrzymać ocenę dobrą student wykazuje się dobrą wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień poruszanych na wykładzie oraz umiejętnością na dobrym poziomie opisu i rozważenia wybranych problemów związanych z praktyką współczesnych kampanii wyborczych. Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student wykazuje się bardzo dobrą wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień poruszanych na wykładzie oraz umiejętnością na bardzo dobrym poziomie opisu i rozważenia wybranych problemów związanych z praktyką współczesnych kampanii wyborczych. |
Uwagi: |
6 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.