Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-S1-19] semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-S1-19]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 7
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co druga środa (nieparzyste), 13:30 - 15:00
sala 7
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 33
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agata Cabała
Literatura:

R.I. Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2002.

F. Bereźnicki: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001.

B. Joyce, E. Calhoun, D. Hopkins: Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa 1999.

W. Kojs: Działanie jako kategoria dydaktyczna. Katowice 1994.

W. Okoń: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1996.

Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Red. K. Kruszewski. Warszawa 1995.

R.Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2005.

H.P.Nolting: Jak zapewnić ład i uwagę w klasie. Gdańsk 2004.

J.Brophy: Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa 2002, r.4 i 8.

Dydaktyka ogólna. Wyzwania a rzeczywistość. Red. K.Denek, F.Bereźnicki, J.Świrko-Pilipczuk. Szczecin 2001.

Zakres tematów:

1. Planowanie dydaktyczne (planowanie jako jeden z rodzajów działania dydaktycznego, rodzaje planowania, elementy planowania, badania nad planowaniem zajęć, techniki synchronistyczne w planowaniu, konspekty zajęć); projektowanie sytuacji dydaktycznych.

2. Otoczenie ucznia i motywacja (Klimat społeczny klasy, cechy społeczne klasy, procesy społeczne w klasie, struktury społeczno - dydaktyczne klasy, teorie motywacji, badania nad motywowaniem uczniów do nauki).

3. Ład w klasie, w tym prewencja, interwencja i demonstracja oraz metoda narad nieformalnych i metoda logicznych konsekwencji.

3. Mikronauczanie - z wykorzystaniem teorii wielostronnego kształcenia W.Okonia lub innej klasyfikacji modeli/strategii kształcenia.

Metody dydaktyczne:

Metoda uczenia się we współpracy;

Pogadanka heurystyczna;

Metoda problemowa - mikronauczanie.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach.

Ocena realizacji zadań z planowania i motywowania uczniów do nauki.

Ocena z mikronauczania (ocena przeprowadzenia zajęć z uwzględnieniem scenariusza zajęć oraz notatki - fiszki z określonej metody).

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)