Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-S1-19]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Dydaktyka ogólna [06-PE-OG-S1-19] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 7 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co druga środa (nieparzyste), 13:30 - 15:00
sala 7 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 33 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agata Cabała |
Literatura: |
R.I. Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2002. F. Bereźnicki: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001. B. Joyce, E. Calhoun, D. Hopkins: Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa 1999. W. Kojs: Działanie jako kategoria dydaktyczna. Katowice 1994. W. Okoń: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1996. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Red. K. Kruszewski. Warszawa 1995. R.Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2005. H.P.Nolting: Jak zapewnić ład i uwagę w klasie. Gdańsk 2004. J.Brophy: Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa 2002, r.4 i 8. Dydaktyka ogólna. Wyzwania a rzeczywistość. Red. K.Denek, F.Bereźnicki, J.Świrko-Pilipczuk. Szczecin 2001. |
Zakres tematów: |
1. Planowanie dydaktyczne (planowanie jako jeden z rodzajów działania dydaktycznego, rodzaje planowania, elementy planowania, badania nad planowaniem zajęć, techniki synchronistyczne w planowaniu, konspekty zajęć); projektowanie sytuacji dydaktycznych. 2. Otoczenie ucznia i motywacja (Klimat społeczny klasy, cechy społeczne klasy, procesy społeczne w klasie, struktury społeczno - dydaktyczne klasy, teorie motywacji, badania nad motywowaniem uczniów do nauki). 3. Ład w klasie, w tym prewencja, interwencja i demonstracja oraz metoda narad nieformalnych i metoda logicznych konsekwencji. 3. Mikronauczanie - z wykorzystaniem teorii wielostronnego kształcenia W.Okonia lub innej klasyfikacji modeli/strategii kształcenia. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda uczenia się we współpracy; Pogadanka heurystyczna; Metoda problemowa - mikronauczanie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach. Ocena realizacji zadań z planowania i motywowania uczniów do nauki. Ocena z mikronauczania (ocena przeprowadzenia zajęć z uwzględnieniem scenariusza zajęć oraz notatki - fiszki z określonej metody). |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.