Pedagogika specjalna [06-PE-OG-S1-26]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Pedagogika specjalna [06-PE-OG-S1-26] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (parzyste), 13:30 - 15:00
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 33 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anida Szafrańska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Dykcik W.(red.), Pedagogiki specjalna, Poznań 2005. 2. Przybylski S. (red.), Pedagogika specjalna- tak wiele pozostaje dla nas tajemnicą, Olsztyn 2010. 3. Smith D.D., Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki, Warszawa 2008. 4. Kosakowski Cz., Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej, Toruń 2003. 5. Chrzanowska I.. Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015. 6. Kosakowski Cz,. Krause A,. Żyta A., Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego, Olsztyn 2007. 7. Głodkowska J., Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2012. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
I. Podstawowe pojęcia pedagogiki specjalnej (niepełnosprawność, wyrównywanie szans, specjalne potrzeby edukacyjne, rehabilitacja, rewalidacja). II.Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe ich rozpoznawanie i zaspokajanie. Pomoc psychologiczno pedagogiczna i kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. . III Wybrane działy pedagogiki specjalnej 1. Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną 2. Pedagogika osób niedostosowanych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. 3. Pedagogika terapeutyczna. 4. Pedagogika osób ze spektrum autyzmu. IV. Osobowość i kompetencje pedagoga specjalnego |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacje multimedialne, panele dyskusyjne, metoda podająca, kolokwium |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne, które obejmuje 3 pytania. Kryteria oceniania poprawna odpowiedź na 3 pytania - bardzo dobry 2 pytania - dobry 1 pytanie - dostateczny Brak odpowiedzi/odpowiedź nieprawidłowa ocena niedostateczna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.