Animaloterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [06P-TP-NP-ANIM]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Animaloterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [06P-TP-NP-ANIM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 35 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Iwona Durek, Anna Kurzeja |
Strona domowa grupy: | http://- |
Literatura: |
Bernatchez A.: L’utilisation therapeutique de l’animal aupres de l’enfant, Animots, Quebec 2000. Coren S.: Dlaczego kochamy psy. Warszawa 2003. Delacato C.H.: Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko. Fundacja Synapsis, Warszawa 1995. Franczyk A., Krajewska K., Skorupa J., Baw się porzez animaloterapię. Kraków 2012. Flynn C.: Battered women and their animal companions: Symbolic interaction between human and nonhum animals, Society and Animals, t.8, nr2 w: Konecki K.T., Ludzie i ich zwierzęta. |
Zakres tematów: |
1. Historia rozwoju zooterapii. 2. Domestykacja zwierząt jako proces tworzących się i więzi. 3. Rola zwierząt w wychowaniu i socjalizacji. Badania dotyczące korzyści z posiadania zwierząt domowych. 4. Antropomorfizacja i personifikacja zwierząt. 5. Terapia z udziałem zwierząt. 6. Formy terapii z udziałem zwierząt. 7. Dogoterapia i hipoterapia w odniesieniu do dzieci z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej. 8. Interwencja realizowana przy udziale zwierzęcia oraz jej wpływ na zachowanie się dzieci wycofanych społecznie. 9. Stymulacja sensoryczna wobec dzieci autystycznych. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, reportaż, udział w zajęciach hipoterapii, dogoterapii. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana będzie znajomość podstawowych zagadnień z zakresu terapii z udziałem zwierząt Znajomość literatury przedmiotu. Student czyta zadane lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.