Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Animaloterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [06P-TP-NP-ANIM] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Animaloterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [06P-TP-NP-ANIM]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Durek, Anna Kurzeja
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

Bernatchez A.: L’utilisation therapeutique de l’animal aupres de l’enfant, Animots, Quebec

2000.

Coren S.: Dlaczego kochamy psy. Warszawa 2003.

Delacato C.H.: Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko. Fundacja Synapsis, Warszawa 1995.

Franczyk A., Krajewska K., Skorupa J., Baw się porzez animaloterapię. Kraków 2012.

Flynn C.: Battered women and their animal companions: Symbolic interaction between human and nonhum animals, Society and Animals, t.8, nr2 w: Konecki K.T., Ludzie i ich zwierzęta.

Zakres tematów:

1. Historia rozwoju zooterapii.

2. Domestykacja zwierząt jako proces tworzących się i więzi.

3. Rola zwierząt w wychowaniu i socjalizacji. Badania dotyczące korzyści z posiadania zwierząt domowych.

4. Antropomorfizacja i personifikacja zwierząt.

5. Terapia z udziałem zwierząt.

6. Formy terapii z udziałem zwierząt.

7. Dogoterapia i hipoterapia w odniesieniu do dzieci z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.

8. Interwencja realizowana przy udziale zwierzęcia oraz jej wpływ na zachowanie się dzieci wycofanych społecznie.

9. Stymulacja sensoryczna wobec dzieci autystycznych.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, reportaż, udział w zajęciach hipoterapii, dogoterapii.

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana będzie znajomość podstawowych zagadnień z zakresu terapii z udziałem zwierząt Znajomość literatury przedmiotu. Student czyta zadane lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)