Seminarium 06P-TP-NP-SEM
semestr zimowy 2018/2019
seminarium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium 06P-TP-NP-SEM | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 35 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Stanisław Juszczyk | |||
Strona domowa grupy: | http://- | |||
Literatura: |
Chrzanowska I., Prace z zakresu pedagogiki specjalnej. Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Gajdzica Zenon, prace z zakresu pedagogiki specjalnej. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000 Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005 Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013 Krauze Amedeusz, prace z zakresu pedagogiki specjalnej Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005 Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998 Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 Stankowski Adam, prace z zakresu pedagogiki specjalnej Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009 Wyczesany Janina, prace z zakresu pedagogiki specjalnej |
|||
Zakres tematów: |
Prowadzenie badań przy wykorzystaniu metody indywidualnych przypadków, dotyczących diagnozy i terapii pedagogicznej oraz działań rewalidacyjnych dzieci, młodzieży i osób dorosłych, usprawniających ich funkcjonowanie. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja; prezentacja i krytyczna analiza teorii opisujących diagnozę, terapię i działania rewalidacyjne usprawniające funkcjonowanie jednostek ze zróżnicowanymi niepełnosprawnościami, konstrukcja projektu badawczego wraz z narzędziami, praca w grupie, konsultacje indywidualne |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Prowadzący seminarium ocenia: - dobór literatury przedmiotu i jej wykorzystanie w redakcji pracy oraz interpretacji wyników badań własnych; - poprawność metodologiczną projektu badawczego i konstrukcji własnych narzędzi badawczych; - analizę jakościową wyników badań empirycznych, poprawność redagowania odpowiedzi na kolejne pytania badawcze oraz propozycję wdrożeń wybranych wniosków do praktyki pedagogicznej; - redakcję pracy dyplomowej i użytego w niej języka. |
|||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.