Fotografia reportażowa 1 [09-RE-S2-FOT1b]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fotografia reportażowa 1 [09-RE-S2-FOT1b] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
raz na miesiąc w czwartek, 11:00 - 12:30
sala 2.08b Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||
Prowadzący: | Rafał Milach | ||||||||
Literatura: |
W.J.T. Mitchell “Czego chcą obrazy?” Wyd. Narodowe Centrum Kultury, Warszawa, 2005 ISBN-10 836363168X Mieke Bal, “Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji” Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012, ISBN: 9788323334170 Nicolas Mirozeff, "Jak zobaczyć świat” Wyd. Karakter, Kraków 2016, ISBN: 978-83-652-7111-2 Wojciech Nowicki, "Dno oka” Wyd. Czarne, Wołowiec 2010, ISBN 978-83-7536-183-4 Rafał Milach & Marta Szymańska "Widzi mi się”, wyd. Fundacja Archeologii Fotografii 2017 John Berger, “Sposoby widzenia” Wydawnictwo Aletheia 2008, ISBN 978-83-893-7235-2 John Tagg “The Burden of Representation Essays on Photographies and Histories” wyd. University of Minnesota Press ISBN 0870236253 Geoffrey Batchen “Pałając pragnieniem. Narodziny fotografii" Georges Didi-Huberman, “Obrazy mimo wszystko” Wyd. Universitas 2012, ISBN: 97883-242-1746-5 Susan Sontag “O fotografii” Wyd. Karakter 2017, ISBN 978-83-92736-65-3 Charlotte Cotton “Fotografia jako sztuka współczesna” wyd.Universitas 2010 ISBN 978-83-242-1353-5 Roland Barthes “Światło obrazu” wyd. Aletheia 2011, ISBN-10: 8362858125 |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Kwerenda przed rozpoczęciem pracy nad długoterminowym projektem fotograficznym 2. Konsultacje koncepcji projektu 3. Analiza obrazu fotograficznego 4. Edycja wielozdjęciowego cyklu zdjęciowego 5. Sekwencja materiału fotograficznego 6. Umieszczenie problematyki projektu w szerszym kontekście społecznym, historycznym, politycznym, ekologicznym lub kulturowym. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
konsultacje indywidualne, dyskutowanie prezentowanych materiałów fotograficznych, prezentacja wybranych zagadnień z historii sztuki i fotografii dotyczących podejmowanego przez studenta tematu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.