Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium z historii nowożytnej XV-XVIII w. [05-HI-S1-SEM003.1] semestr letni 2018/2019
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium z historii nowożytnej XV-XVIII w. [05-HI-S1-SEM003.1]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 14:20 - 15:50
sala sala seminaryjna
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Dariusz Rolnik
Literatura:

Giedymin J.: Z problemów logicznych analizy historycznej. Poznań 1961.

Kersten K.: Historyk twórcą źródeł. „Kwartalnik Historyczny”, nr 2, 1971, s. 313-330.

Kościałkowski S.: Historyka. Wstęp do studiów historycznych. Londyn 1951.

Langlois Ch., Seignonos Ch.: Wstęp do badań historycznych. Lwów 1912.

Miśkiewicz B.: Wstęp do badań historycznych. Warszawa 1978.

Pomorski J.: O klasycznym i teoretycznym pojmowaniu przedmiotu poznania historycznego. „Historyka” 1983, t. 13.

Topolski J.: Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej. Warszawa 1996, s. 335-348 (Źródła historyczne a narracja historyczna).

Topolski J.; Metodologia historii. Warszawa 1984.

Topolski J.: Wprowadzenie do historii. Poznań 1998.

Wojtkowiak Z.: Źródła narracyjne. Pamiętnik, tekst literacki. Poznań 2001.

Prace te dotyczą kwestii źródłowych i warsztatowych, do tego dodawane są stopniowo rozprawy dotyczące podejmowanych do opracowania przez studentów problemów związanych z ich tematami prac licencjackich.

Zakres tematów:

Zajęcia poświęcone są przygotowaniu pracy licencjackiej studentów. Wyszukaniu tematów - uwzględniających zainteresowania potencjalnych Autorów - oraz przygotowanie konspektu tych prac. Elementem zajęć jest również bieżąca praca nad źródłami, ma ona charakter warsztatowy, ale z elementami interpretacji źródła. Tematyka zajęć dotyczy: poszukiwania tematów badawczych, umiejętnego korzystania z literatury przedmiotu, poszukiwania źródeł, umiejętności robienia przypisów i zestawień bibliograficznych, wykorzystywania różnych pomocy naukowych.

Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa, dyskusja, analiza i interpretacja materiałów źródłowych. Analiza tematów badawczych pod katem poruszanych w nich problemów. Referowanie wyników badań ze wskazaniem na nowe elementy struktury problemu.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową ustala się na podstawie pracy studenta, nad poszukiwaniem tematu lub pracy nad tematem sugerowanym oraz postępami studenta w poznawaniu literatury przedmiotu i stanu jego zapoznania się ze źródłami do zagadnienia.

Uwagi:

4 sem. Historia wszystkie sp. / st. stacjonarne I stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)