Psychologia kliniczna [06-PC-N1-PK]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia kliniczna [06-PC-N1-PK] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 13:30 - 15:00
sala 113 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Andrzej Czerkawski | ||||||||||||
Literatura: |
Biała M., (2006). Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży, Warszawa Carson R. C., Butcher J. N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń, t. 1; 2 Gdańsk: GWP. Cierpiałkowska L. (2011), Psychopatologia, Warszawa: WN Scholar; Cierpiałowska L. (red), Psychologia zaburzeń osobowości. Poznań 2004 Goodman R., Scott S (2003). Psychiatria dzieci i młodzieży. Wrocław: Wyd. Med. U&P. Jakubik A., Zaburzenia osobowości. Warszawa 2003 Jerzak M. (red), Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa 2016 Kaplan H., Sadock B., Psychiatria kliniczna. Wrocław 1998. Kendall P. C., Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk 2012 Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD – 10. Klimasiński K. (2002): Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii. Kraków. Wyd. UJ, Pecyna M.(1999): Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Kraków. Wyd. Żak. Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów 2001 Radziwiłowicz W., Sumiła A. (red), Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia, Kraków 2006 Rydzyński Z. (2002): Psychiatria – podręcznik dla psychologów. Warszawa. PZWL. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej - przedmiot zainteresowania, podział, pojęcie normy. 2. Zaburzenia psychiczne z perspektywy różnych paradygmatów psychologicznych. 3. Zaburzenia w zachowaniu, klasyfikacja, etiologia powstawania. 4. Zaburzenia w zachowaniu uczniów - wskazania do pracy nauczyciela. 5. Pojęcie zdrowia psychicznego, higiena zdrowia psychicznego. 6. Rodzaje i charakterystyka pomocy psychologicznej 7. Psychoterapia i jej zróżnicowanie |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca zespołowa, wystąpienie (referat), dyskusja panelowa |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową z ćwiczeń (średnia) będzie się składać z ocen z referatu, aktywności na zajęciach, sprawdzian pisemny (test). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.