Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium z fotografii: perspektywy fotografii - techniki klasyczne 1 [09-RF-SM-KFO1a] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwersatorium z fotografii: perspektywy fotografii - techniki klasyczne 1 [09-RF-SM-KFO1a]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 10:55 - 13:30
sala 1.20
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Rafał Milach
Literatura:

Wojciech Nowicki; Dno Oka. Eseje o fotografii; Czarne, Wołowiec 2012

Nicolas Mirzoeff; Jak zobaczyć świat; Karakter, Kraków 2016

Rafał Milach, Marta Szymańska; Widzi mi się Fundacja Archeologii Fotografii; Warszawa 2018

Parr, M.; Badger, G.: The Photobook. A History, volume 1. Phaidon, London 2004.

Parr, M.; Badger, G.: The Photobook. A History, volume 2. Phaidon, London 2006.

Alec Soth; Sleeping by the Mississippi; Steidl; Gottingen 2003

Jason Fullford & Tamara Shopsin; This Equals That, Aperture, New York 2014

Jason Fullford; Photography No-Nos; Aperture, New York 2021

John Berger; Sposoby widzenia; Aletheia; Warszawa 2008

Katarzyna Sagatowska, Monika Szewczyk-Wittek; Wszyscy jesteśmy fotografami VOL.1 ; Fundacja Powiększenie; Warszawa 2019

Katarzyna Sagatowska, Monika Szewczyk-Wittek; Wszyscy jesteśmy fotografami VOL.2 ; Fundacja Powiększenie; Warszawa 2021

Filip Springer; Żle urodzone.Reportaże o architekturze PRL-u; Karakter, Kraków 2017

Filip Springer; Wanna z kolumnadą; Czarne, Wołowiec 2013

Maciej Frąckowiak; Kruche medium. Rozmowy o fotografii; Fundacja Pix House 2019

Aneta Grzeszykowska; Love Book; Raster, Warszawa 2011

Zakres tematów:

Podczas zajęć konsultowane są autorskie projekty studentów. Pierwszym etapem wspólnej pracy jest konceptualizacja projektu fotograficznego. Następnym krokiem jest wykonanie kwerendy, obrazów szeroko pojętego archiwum obrazów analogowych i cyfrowych oraz ustalenie wymiaru społecznego projektu. Ważnym elementem procesu jest zapoznanie się ze strategiami i praktykami pracy nad dokumentalnym długoterminowym projektem fotograficznym oraz dopasowanie rozwiązań formalnych i właściwego doboru narzędzia które definiują język wizualny podejmowanego problemu.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia są wypadkową prezentacji wybranych prac z zakresu fotografii współczesnej dotyczących tematów wybranych przez studentów i studentki oraz

dyskusji nad autorskim projektem fotograficznym. Ta część zajęć odbywa się grupowo i jest elementem szerszej dyskusji pomiędzy studentkami i studentami. Konsultacje mogą mieć również charakter indywidualny. Ważnymi elementami tego procesu są: problematyzacja tematu, zdefiniowanie struktury narracyjnej.

Metody i kryteria oceniania:

oceny będą wystawiane według następujących kryteriów:

- obecność na zajęciach

- aktywność podczas zajęć

- prezentacja projektu fotograficznego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)