Konwersatorium z fotografii: perspektywy fotografii - techniki klasyczne 1 [09-RF-SM-KFO1a]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium z fotografii: perspektywy fotografii - techniki klasyczne 1 [09-RF-SM-KFO1a] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 10:55 - 13:30
sala 1.20 Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 9 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Rafał Milach |
Literatura: |
Wojciech Nowicki; Dno Oka. Eseje o fotografii; Czarne, Wołowiec 2012 Nicolas Mirzoeff; Jak zobaczyć świat; Karakter, Kraków 2016 Rafał Milach, Marta Szymańska; Widzi mi się Fundacja Archeologii Fotografii; Warszawa 2018 Parr, M.; Badger, G.: The Photobook. A History, volume 1. Phaidon, London 2004. Parr, M.; Badger, G.: The Photobook. A History, volume 2. Phaidon, London 2006. Alec Soth; Sleeping by the Mississippi; Steidl; Gottingen 2003 Jason Fullford & Tamara Shopsin; This Equals That, Aperture, New York 2014 Jason Fullford; Photography No-Nos; Aperture, New York 2021 John Berger; Sposoby widzenia; Aletheia; Warszawa 2008 Katarzyna Sagatowska, Monika Szewczyk-Wittek; Wszyscy jesteśmy fotografami VOL.1 ; Fundacja Powiększenie; Warszawa 2019 Katarzyna Sagatowska, Monika Szewczyk-Wittek; Wszyscy jesteśmy fotografami VOL.2 ; Fundacja Powiększenie; Warszawa 2021 Filip Springer; Żle urodzone.Reportaże o architekturze PRL-u; Karakter, Kraków 2017 Filip Springer; Wanna z kolumnadą; Czarne, Wołowiec 2013 Maciej Frąckowiak; Kruche medium. Rozmowy o fotografii; Fundacja Pix House 2019 Aneta Grzeszykowska; Love Book; Raster, Warszawa 2011 |
Zakres tematów: |
Podczas zajęć konsultowane są autorskie projekty studentów. Pierwszym etapem wspólnej pracy jest konceptualizacja projektu fotograficznego. Następnym krokiem jest wykonanie kwerendy, obrazów szeroko pojętego archiwum obrazów analogowych i cyfrowych oraz ustalenie wymiaru społecznego projektu. Ważnym elementem procesu jest zapoznanie się ze strategiami i praktykami pracy nad dokumentalnym długoterminowym projektem fotograficznym oraz dopasowanie rozwiązań formalnych i właściwego doboru narzędzia które definiują język wizualny podejmowanego problemu. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia są wypadkową prezentacji wybranych prac z zakresu fotografii współczesnej dotyczących tematów wybranych przez studentów i studentki oraz dyskusji nad autorskim projektem fotograficznym. Ta część zajęć odbywa się grupowo i jest elementem szerszej dyskusji pomiędzy studentkami i studentami. Konsultacje mogą mieć również charakter indywidualny. Ważnymi elementami tego procesu są: problematyzacja tematu, zdefiniowanie struktury narracyjnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
oceny będą wystawiane według następujących kryteriów: - obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć - prezentacja projektu fotograficznego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.