Seminarium z wybranych problemów sztuki współczesnej [09-RF-SM-SPSW]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium z wybranych problemów sztuki współczesnej [09-RF-SM-SPSW] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 10:00 - 11:00
sala 2.08a Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 7 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Piotr Aptacy |
Literatura: |
- Jean F. Lyotard "Kondycja ponowoczesna", Wydawnictwo Aletheia 2009. - "Sztuka i estetyka po awangardzie, a filozofia postmodernistyczna", pod red. Anny Zeidler-Januszewskiej, Warszawa 1994. - Stanisław Czekalski, "Intertekstualność i malarstwo. Problemy badań nad związkami międzyobrazowymi", Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu 2006. - Ryszard Nycz, "Intertekstualność i jej zakresy: teksty, gatunki, światy", Pamiętnik Literacki 81/2, 95-116. - Joachim Paech, "Niezwykły świat paratekstualności", [w:] "Pogranicza audiowizualnosci" , pod red A. Gwoździa, Universitas 2010, s 51-61. - Lilianna Bieszczad, "Sztuka w epoce cybernetycznej, pomiędzu estetyzacją rzeczywistości a ontologizacją sztuki", [w:] "Piękno w sieci. Estetyka a nowe media", pod red. Krystyny Wilkoszewskiej, Universitas 1999. - "Komercjalizacja w kulturze", pod red. S. Golinowskiej, Instytut Kultury 1992. |
Zakres tematów: |
- modernizm i postmodernizm, upadek wielkich narracji - zmiany w statusie sztuki w epoce postmodernizmu - sztuka współczesna w kontekście zjawiska komunikacyjnych - zjawisko intertekstualności id tez Julii Kristevy do współczesności - parateksty sztuki - przemiany w sztuce w epoce mediów cyfrowych - sztuka w mediach, sztuka poprzez media, komercjalizacja |
Metody dydaktyczne: |
SPSW_fs_1 seminarium Zajęcia seminaryjne, podczas których studenci zapoznają się z przedmiotowym materiałem wizualnym, analizują go, uczestniczą w wymianie poglądów, prezentują własne teksty poświęcone zagadnieniom sztuki współczesnej 15 godzin Praca własna studenta Przedmiotowe studia literaturowe, zapoznanie się z materiałem wizualnym przewidzianym do omówienia na zajęciach, odwiedzanie muzeów i galerii sztuki współczesnej, śledzenie wydarzeń artystycznych w prasie branżowej i Internecie; praca nad własnymi tekstami do zaprezentowania na zajęciach 45 godzin |
Metody i kryteria oceniania: |
SPSW_w_2 Opracowania tekstowe wybranych zjawisk artystycznych - praca pisemna dotycząca wybranego przez studenta zagadnienia z zakresu sztuki współczesnej. Bdb - praca został napisana poprawnym językiem, bez potknięć stylistycznych oraz mankamentów edycyjnych. Temat został przedstawiony w sposób wyczerpujący i ciekawy. Autor potrafi samodzielnie stawiać tezy dotyczące opisywanych zjawisk. Przypisy i spis bibliograficzny sporządzono prawidłowo. Db - praca została napisana poprawnym językiem, z nielicznymi potknięciami stylistycznymi i błędami edycyjnymi. Temat został przedstawiony wyczerpująco, lecz tylko w oparciu o źródła zewnętrzne, bez osobistego wkładu autora. Sporządzono przypisy i bibliografię. Dst - praca opisuje wybrane zagadnienie w sposób ogólny, jednak przedstawiając podstawową faktografię. Widoczne są błędy stylistyczne i edycyjne. Brak przypisów lub bibliografii. Ndst - praca ne została złożona lub nie spełnia żadnego z wymienionych powyżej kryteriów SPSW_w_1 Zapoznawanie się z materiałami prezentowanymi w czasie zajęć Bdb - Student chętnie współpracuje z prowadzącym i grupą, wykazuje inicjatywę i zainteresowanie wykraczające poza podstawowy zakres zagadnień Db - Student wykazuje zaangażowania w trakcie zajęć, jego zainteresowania nie wykraczając poza podstawowy zakres zagadnień. Dst - Student nie wykazuje samodzielnego zaangażowania jednak wykazuje interakcje z grupą i prowadzącym. Podstawą oceny końcowej jest ocena za pracę pisemną. Jest ona modyfikowana o pół stopnia w zależności od oceny z drugiego kryterium jeżeli jest ona wyższa lub niższa o co najmniej cały punkt od wyniku egzaminu. (Np. Wynik egzaminu: 4, ocena z obserwacji weryfikującej: 5; wynik końcowy: 4,5) |
Uwagi: |
Kontakt z prowadzącym pod adresem: piotr.aptacy@us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.