Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RWT-S1-PNJA04] semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RWT-S1-PNJA04]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 1.21
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 1.50
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition. Oxford University Press

•Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File intermediate Workbook. Oxford University Press

Literatura uzupełniająca:

•Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use,

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

1.Wyrażanie opinii na temat jak odnieść sukces, nabywanie umiejętności opisywania i prezentowania produktu ( na podstawie analizy tekstu ‘In the Dragon’s Den’).

2.Formułowanie wypowiedzi pisemnej z zastosowaniem rejestru formalnego: list motywacyjny i życiorys.

3.Opisywanie zdarzeń z wykorzystaniem trzeciego okresu warunkowego Third

Conditional

4.Słowotwórstwo (tworzenie rzeczowników, przymiotników i przysłówków)

5.Dyskutowanie na temat nowoczesnych technologii, ich zalet, wad oraz wykorzystaniu we współczesnym świecie

6.Poszerzanie i utrwalenie słownictwa z zakresu czasowników złożonych

7.Przypomnienie i utrwalenie użycia kwantyfikatorów (a lot of/lot of , few/a few, little/a little)

8.Relacjonowanie wydarzeń przy użyciu mowy zależnej

9.Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z przestępstwami i karą

10. Zabieranie głosu w dyskusji na temat przestępczości

11.Reagowanie na wypowiedź rozmówcy z zastosowaniem rejestru formalnego (budowanie pytań pośrednich oraz zwrotów typu „question tag”)

12. Pisanie skarg

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

60 godz. pracy własnej studenta.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających..

Metody i kryteria oceniania:

Ciągłe ocenianie (continuous assessment). Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta. Do uzyskania zaliczenia wymagane jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji etc.

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Studenci IV semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski w turystyce (B1)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)