Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębokim [06-PC-S1-51.1]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębokim [06-PC-S1-51.1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 15:15 - 16:45
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 21 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Lewko | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://- | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Frohlich A. (2015). Edukacja bazalna. Gdańsk: GWP. Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Warszawa: Oficyna Literatów i Dziennikarzy „Pod wiatr”. Polkowska I. (1998). Praca rewalidacyjna z dziećmi upośledzonymi w szkole życia. Warszawa: WSiP. Przewodnik dla nauczycieli – Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym. CMPP - P. M.E.N. – Warszawa 2000. Kielin J. (1999). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP. Affolter F. (1999). Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa: WSiP. Badura-Strzelczyk G. (1998). Pomóż mi zrobić to samemu. Jak wykorzystać idee Marii Montessori we współczesności? Kraków: IMPULS. Pilecki J. (red.) (2002). Usprawnienie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Olechowicz H. (1995). Dziecko własnym terapeutą. Warszawa: PWN. Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw. Warszawa: WSiP |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Podział metod rehabilitacyjnych w pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. 2. Nauczanie i diagnoza funkcjonalna, diagnozowanie w wymiarze pozytywnym ("praca na potencjałach"). 3. Metoda pomocnych dłoni F. Affolter; założenia i cele "pielęgnacji wychowującej". 4. Edukacja bazalna (stymulacja od podstaw) - założenia i charakterystyka metody. 5. Niedyrektywna Terapia Zabawowa v. Axline; elementy terapii behawioralnej - możliwości, istota zastosowania w pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. 6. Środki i pomoce diagnostyczno - terapeutyczne. Pedagogika M. Montessori. 7. Zajęcia terenowe w ośrodku dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
panele dyskusyjne, prezentacje multimedialne, zajęcia terenowe |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci w kilkuosobowych grupach tworzą scenariusz zajęć rehabilitacyjnych dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz przeprowadzają zajęcia terenowe według ustalonego konspektu. Ocenie podlega trafność merytoryczna dobranych metod i technik rehabilitacyjnych, adekwatność doboru treści do grupy odbiorców, kreatywność i atrakcyjność oraz jakość przeprowadzonych zajęć. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.