Diagnoza psychopedagogiczna [12P-EO-NP-3DP]
semestr zimowy 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza psychopedagogiczna [12P-EO-NP-3DP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 31 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak |
Literatura: |
Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków Ziemski S. , Problemy dobrej diagnozy ( 1973), Warszawa |
Zakres tematów: |
- Diagnostyka jako dziedzina pedagogiki - Paradygmaty diagnostyki - Charakterystyka badań diagnostycznych (b. testowe, psychotechniczne, psychometryczne, socjometryczne, lekarskie) - Podstawowe założenia metodologiczne diagnozy - Pomiar pedagogiczny jako podstawa diagnostyki edukacyjnej (charakterystyka skal pomiarowych oraz narzędzi pomiaru) - Etyczne normy i problemy diagnostyki - Psycholog i pedagog jako diagności |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium - pisemna praca egzaminacyjna (zestaw pytań otwartych i zamkniętych na przygotowanym arkuszu) weryfikująca wiedzę z zakresu: • sposobów definiowania terapii pedagogicznej; • funkcji i celów oddziaływań terapeutycznych; • koncepcji i modeli oddziaływań terapeutycznych w odniesieniu do indywidualnych potrzeb edukacyjnych |
Uwagi: |
Autyzm |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.