Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychopedagogiczna [12P-EO-NP-3DP] semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychopedagogiczna [12P-EO-NP-3DP]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa

Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa

Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków

Ziemski S. , Problemy dobrej diagnozy ( 1973), Warszawa

Zakres tematów:

- Diagnostyka jako dziedzina pedagogiki

- Paradygmaty diagnostyki

- Charakterystyka badań diagnostycznych (b. testowe, psychotechniczne, psychometryczne, socjometryczne, lekarskie)

- Podstawowe założenia metodologiczne diagnozy

- Pomiar pedagogiczny jako podstawa diagnostyki edukacyjnej (charakterystyka skal pomiarowych oraz narzędzi pomiaru)

- Etyczne normy i problemy diagnostyki

- Psycholog i pedagog jako diagności

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium - pisemna praca egzaminacyjna (zestaw pytań otwartych i zamkniętych na przygotowanym arkuszu) weryfikująca wiedzę z zakresu:

• sposobów definiowania terapii pedagogicznej;

• funkcji i celów oddziaływań terapeutycznych;

• koncepcji i modeli oddziaływań terapeutycznych w odniesieniu do indywidualnych potrzeb edukacyjnych

Uwagi:

Autyzm

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)