Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401] semestr zimowy 2019/2020
seminarium, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Patrycja Rudnicka
Strona domowa grupy: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=174
Literatura:

Metodologia przygotowania prac magisterskich:

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Stocki, R., Nęcka, E. (1999). Jak pisać prace z psychologii poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas.

Cyberpsychologia – literatura podstawowa:

Attrill, A., Fullwood, Ch. (2016). (red.). Applied Cyberpsychology. Palgrave McMilian.

Barak, A., & Suler, J. (2008). Reflections on the Psychology and Social Science of Cyberspace. W: A. Barak (red.), Psychological aspects of cyberspace: Theory, research, applications (s. 1-12). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Pobrano z: http://construct.haifa.ac.il/~azy/01-Barak&Suler.pdf

Connolly, I., Palmer, M., Barton, H., Kirwan, G. (2017). An Introduction to Cyberpsychology. Palgrawe Macmillian.

Coovert, M. D., Thompson, L. F. (red.).(2013). The psychology of workplace technology. New York, NY: Routledge/Psychology Press.

Calvo, R.A., Peters, D. (2015). Positive Computing: Technology for Wellbeing and Human Potential. Cambridge: MIT Press.

Gosling SD, Mason W. (2015). Internet research in psychology. Annual Review of Psychology 66, 877-902. Pobrano z:http://www.ntu.edu.sg/home/linqiu/publications/Internet%20research%20in%20psychology.pdf

Hewson, C.,Vogel, C.., Laurent, D., Vogel, C. (2016). Internet research methods. London: Sage.

Joinson, A. N. (2007). The Oxford handbook of Internet psychology. Oxford: Oxford University Press.

Power, A. i Kirwan, G. (2013). Cyberpsychology and New Media: A thematic reader. Hove: Psychology Press.

Szmigielska, B., Wolski, K., Jaszczak, A. (2012). Modele wyjaśniające zachowania użytkowników internetu. E-mentor, 3(45). Pobrano z : http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/45/id/931

Cyberpsychologia – literatura uzupełniająca:

Amichai-Hamburger, Y. (2013). The social net: Understanding human behavior in cyberspace. Oxford: Oxford University Press.

Barak, A., & Suler, J. (2008). Reflections on the Psychology and Social Science of Cyberspace. W: A. Barak (red.), Psychological aspects of cyberspace: Theory, research, applications (s. 1-12). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Pobrano z: http://construct.haifa.ac.il/~azy/01-Barak&Suler.pdf

Batorski, D., Olcoń-Kubicka, M. (2006). Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne. Studia Socjologiczne, 3 (182), 99-132.

Botella, C., Garcia-Palacios, A., Banos R.M., & Quero, S. (2009a). Cybertherapy: Advantages, Limitations, and Ethical Issues. PsychNology Journal, 7(1), 77 – 100.

Castelnuovo, G., Gaggioli, A., Riva, G. (2009). Cyberpsychologia spotyka psychologię kliniczną – pojawienie się e-terapii w opiece nad zdrowiem psychicznym. W: Paluchowski, W. (red.). Internet a psychologia. Możliwości i zagrożenia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wallace, P. (2001). Psychologia internetu. Poznań: Rebis

Zając, J., Krejz, K. (2007). Internet jako przedmiot i obszar badań psychologii społecznej. Psychologia Społeczna, 2(3-4), 191–200.

Wybrane artykuły z czasopism, m.in. CyberPsychology and Behaviour (obecnie Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking), Computers in Human Behaviour, Social Science Computer Review, Journal of ComputerMediated Communication, First Monday, International Journal of Internet Science, Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, e-Mentor

Zakres tematów:

1. Przegląd teorii, koncepcji i wyników badań empirycznych w obszarze cyberpsychologii.

2. Analiza literatury i doniesień z badań w obszarze relacji człowieka i technologii wraz z formułowaniem problemu badawczego i identyfikacją luk badawczych w formie dyskusji grupowych i pracy indywidualnej.

3. Identyfikacja własnego problemu badawczego i prezentacja referatu oraz przygotowanie pracy pisemnej.

4. Doskonalenie warsztatu metodologicznego w zakresie opracowania problemu badawczego oraz doskonalenie umiejętności identyfikacji i selekcji źródeł.

5. Opanowanie formalnych aspektów przygotowywania pracy magisterskiej (struktura rozdziałów, cytowania, bibliografia, programy komputerowe).

Metody dydaktyczne:

konwersatorium, mini wykład, dyskusja, referat

Metody i kryteria oceniania:

1. Referat - ustna prezentacja własnego pomysłu badawczego.

2. Pisemne przedstawienie problemu badań własnych wraz z wyborem literatury oraz proponowanymi metodami badawczymi w oparciu o cześć F1 przykładowego konspektu pracy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)