Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401]
semestr zimowy 2019/2020
seminarium,
grupa nr 13
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Wojtyna |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Wojtyna, E. (2013). O bólu i radzeniu sobie z nim w kontekście współczesnej mentalności. W: M. Górnik-Durose (red.), Kultura współczesna a zdrowie (s. 137-153). Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Wojtyna, E. (2012). Irrational Suffering – An impact of cognitive behavioural therapy on the depression level and the perception of pain in cancer patients. W: L. L'Abate (red.), Mental Illnesses - Evaluation, Treatments and Implications (s. 227-244). Rijeka: InTech. Strona internetowa: http://www.intechopen.com/articles/show/title/irrational-suffering-an-impact-of-cognitive-behavioural-therapy-on-the-depression-level-and-the-perc Artykuły podawane na bieżąco w trakcie rozwijania się szczegółowych tematów badawczych seminarzystów Wskazane jest korzystanie z materiałów zawartych w czasopismach z ostatnich 5 lat Literatura dodatkowa: Grahek, N. (2007). Feeling pain and being in pain. Cambridge: MIT Press. Melzack, R. i Wall, P.D. (2006). Tajemnica bólu. Kraków: Wydawnictwo WAM. |
Zakres tematów: |
Problematyka podejmowana w ramach seminarium koncentruje się wokół czynników modyfikujących odczuwanie bólu przez ludzi. 1. Praca badawcza – zasady przygotowania koncepcji, warsztat badawczy, prezentowanie wyników 2. Ból jako zjawisko wielowymiarowe i koncepcja bólu społecznego 3. Czynniki poznawcze (m.in. katastrofizowanie, zniekształcenia poznawcze) a percepcja bólu 4. Czynniki społeczne (m.in. relacje interpersonalne, wsparcie społeczne, wykluczenie, style przywiązania) a percepcja bólu 5-14. Referaty studentów i dyskusja merytoryczna nad przedstawionymi treściami. 15. Podsumowanie semestru, omówienie prac zaliczeniowych, ustalenie planu dalszej pracy, ocena końcowa |
Metody dydaktyczne: |
Seminarium, prelekcje, dyskusja, prezentacja referatów i koncepcji badań własnych studentów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną z trzech ocen cząstkowych (referat, ustna prezentacja własnego zamysłu badawczego oraz pisemne przedstawienie problemu badań własnych). Student/studentka powinien/powinna być również w stanie sformułować i uzasadnić w toku dyskusji grupowych ważność i oryginalność tematu, nad którym zamierza pracować, zaprezentować swoje kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej. Nieusprawiedliwiony wcześniej brak przygotowania materiału na zajęcia skutkuje oceną niedostateczną, zaliczaną do ostateczniej oceny cząstkowej (referat, ustna prezentacja własnego zamysłu badawczego oraz pisemne przedstawienie problemu badań własnych). Ostateczna ocena końcowa modułu będzie ustalana według poniższej skali: do 2,9 - niedostateczny 2,91-3,25 - dostateczny 3,26-3,75 - dostateczny plus 3,76-4,25 - dobry 4,26-4,60 - dobry plus powyżej 4,60 - bardzo dobry |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.