Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401] semestr zimowy 2019/2020
seminarium, grupa nr 13

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-SM-401]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 13 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Wojtyna
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Wojtyna, E. (2013). O bólu i radzeniu sobie z nim w kontekście współczesnej mentalności. W: M. Górnik-Durose (red.), Kultura współczesna a zdrowie (s. 137-153). Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Wojtyna, E. (2012). Irrational Suffering – An impact of cognitive behavioural therapy on the depression level and the perception of pain in cancer patients. W: L. L'Abate (red.), Mental Illnesses - Evaluation, Treatments and Implications (s. 227-244). Rijeka: InTech.

Strona internetowa: http://www.intechopen.com/articles/show/title/irrational-suffering-an-impact-of-cognitive-behavioural-therapy-on-the-depression-level-and-the-perc

Artykuły podawane na bieżąco w trakcie rozwijania się szczegółowych tematów badawczych seminarzystów

Wskazane jest korzystanie z materiałów zawartych w czasopismach z ostatnich 5 lat

Literatura dodatkowa:

Grahek, N. (2007). Feeling pain and being in pain. Cambridge: MIT Press.

Melzack, R. i Wall, P.D. (2006). Tajemnica bólu. Kraków: Wydawnictwo WAM.

Zakres tematów:

Problematyka podejmowana w ramach seminarium koncentruje się wokół czynników modyfikujących odczuwanie bólu przez ludzi.

1. Praca badawcza – zasady przygotowania koncepcji, warsztat badawczy, prezentowanie wyników

2. Ból jako zjawisko wielowymiarowe i koncepcja bólu społecznego

3. Czynniki poznawcze (m.in. katastrofizowanie, zniekształcenia poznawcze) a percepcja bólu

4. Czynniki społeczne (m.in. relacje interpersonalne, wsparcie społeczne, wykluczenie, style przywiązania) a percepcja bólu

5-14. Referaty studentów i dyskusja merytoryczna nad przedstawionymi treściami.

15. Podsumowanie semestru, omówienie prac zaliczeniowych, ustalenie planu dalszej pracy, ocena końcowa

Metody dydaktyczne:

Seminarium, prelekcje, dyskusja, prezentacja referatów i koncepcji badań własnych studentów

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną z trzech ocen cząstkowych (referat, ustna prezentacja własnego zamysłu badawczego oraz pisemne przedstawienie problemu badań własnych).

Student/studentka powinien/powinna być również w stanie sformułować i uzasadnić w toku dyskusji grupowych ważność i oryginalność tematu, nad którym zamierza pracować, zaprezentować swoje kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej.

Nieusprawiedliwiony wcześniej brak przygotowania materiału na zajęcia skutkuje oceną niedostateczną, zaliczaną do ostateczniej oceny cząstkowej (referat, ustna prezentacja własnego zamysłu badawczego oraz pisemne przedstawienie problemu badań własnych).

Ostateczna ocena końcowa modułu będzie ustalana według poniższej skali:

do 2,9 - niedostateczny

2,91-3,25 - dostateczny

3,26-3,75 - dostateczny plus

3,76-4,25 - dobry

4,26-4,60 - dobry plus

powyżej 4,60 - bardzo dobry

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)