Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] semestr letni 2019/2020
seminarium, grupa nr 10

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anita Pollak
Literatura:

Podręczniki i artykuły z zakresu metodologii badań psychologicznych, analizy statystycznej w badaniach psychologicznych, aktualna literatura w zakresie wybranego tematu pracy.

Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

Bedyńska, A, Książek, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne przewodnik do wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

Boć, J. (2009). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław: Kolonia Limited.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim
na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Morison, M. (1996). Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.

Rabiej, M. (2012). Statystyka z programem Statistica. Gliwice: Helion.

Sternberg, R.J. (red.) (2011). Recenzowanie prac naukowych w psychologii. Warszawa: PARADYGMAT.

Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2007). Statystyka. Analiza badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Wójcik, K. (2012). Piszę pracę akademicką, pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: LEX Wolters Kluwer business.

Zakres tematów:

1. Omówienie indywidualnych problemów badawczych na konspektach prac dyplomowych.

2. Omówienie indywidualnych problemów badawczych na konspektach prac dyplomowych.

3. Struktura pracy w części teoretycznej na przykładach prac studentów.

4. Szczegółowy układ treści teoretycznych i zasady ich tworzenia.

5. Prezentacje wybranych koncepcji teoretycznych - referaty studentów.

6. Prezentacja wybranych koncepcji teoretycznych - referaty studentów.

7. Kwerenda literatury wykorzystanej w pracy - prezentacje studentów.

8. Kwerenda literatury wykorzystanej w pracy - prezentacje studentów.

9. Budowanie modeli badawczych na wybranych przykładach.

10. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy.

11. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy.

12. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy.

13. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy.

14. Teoretyczne podstawy badań - omówienie.

15. Podsumowanie i zaliczenia.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie konwersatoryjnej, dyskusje kierowane, prezentacje autorskie, ćwiczenia praktyczne w zakresie warsztatu badacza, analiza źródeł pierwotnych i wtórnych; prezentacje referatów przygotowanych przez studentów, indywidualne konsultacje.

Metody i kryteria oceniania:

Referat (prezentacja tematu)

- Aktywny udział i zaangażowanie adekwatnie do tematyki zajęć i zadanych ćwiczeń oraz praca własna studenta

-- Student za przygotowanie i przedstawienie referatu może zdobyć maks. 100 pkt.

ocenie podlega jakość opracowania – widoczny w treści stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania, poprawność logiczna i jakość wniosków, stosunek objętości pracy do jej jakości, formalna strona opracowania - to kryterium daje maks. 75pkt.

na ocenę wpływa również terminowość – to kryterium daje maks. 25 pkt. za przekroczony dzień po terminie zostają odjęte 3pkt.

Ocena stanowi 30% oceny końcowej modułu.

Ustna prezentacja problemu i metodologii badań własnych (projektu badawczego)

- Student powinien sformułować i uzasadnić w toku dyskusji grupowych rozwiązania metodologiczne, przyjęte w celu rozpracowania sformułowanego problemu badawczego, zaprezentować swoje kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej

--Wyczerpujące i twórcze przedstawienie metodologii badań własnych maks.50 pkt. Za niedotrzymanie terminu punkty ujemne – 1 tydzień minus 5pkt.

Pisemne przedstawienie problemu i metodologii badań własnych (projektu badawczego)

- Podsumowując swoje studia literaturowe i dyskusje grupowe, student przedstawia na piśmie rozwiązania metodologiczne, przyjęte w celu rozpracowania sformułowanego problemu badawczego zgodnie ze standardami przyjętymi w psychologicznych pracach empirycznych.

-- Wyczerpujące i oryginalne oraz poprawne przedstawienie metodologii badań własnych maks. 50 pkt.

Za niedotrzymanie terminu punkty ujemne – 1 tydzień minus 5pkt. Praca złożona w terminie ustalonym ze studentami, nie później niż do końca sesji zaliczeniowej.

Uwagi:

Studenci w ramach dyskusji grupowych oraz indywidualnej pracy pod kierunkiem promotora dokonują wyboru problematyki badawczej. Opisane poniżej tematy zajęć będą uwzględniały konkretne wypracowane obszary badawcze.

2 semestr seminarium ma na celu poszerzenie wiedzy teoretycznej studentów na wybrany temat oraz przygotowanie ich do dojrzałego pod względem metodologicznym opracowania własnych badań i zaprezentowanie go.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)