Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] semestr letni 2019/2020
seminarium, grupa nr 11

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
co drugi wtorek (nieparzyste), 17:00 - 18:30
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Patrycja Rudnicka
Strona domowa grupy: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=174
Literatura:

Bedyńska S., Cypryańska M. (2012)(red.). Statystyczny drogowskaz. Warszawa: PWN.

Brzeziński, J. (2003). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Stocki, R., Nęcka, E. (1999). Jak pisać prace z psychologii poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas.

Zakres tematów:

1. Analiza literatury i doniesień z badań. Pogłębione, pisemne przedstawienie teoretycznych uwarunkowań problemu badawczego wraz z bibliografią.

2. Dyskusje grupowe nad określonymi zagadnieniami i prezentacje referatów przez poszczególnych studentów.

3. Omawianie problemów metodologicznych i etycznych, odnoszących się do zagadnień badawczych wybranych przez studentów.

4. Identyfikacja narzędzi badawczych.

5. Pisemne przedstawienie problemu badawczego wraz z planem badań (F.1 - Problem i metodologia badań własnych).

6. Doskonalenie warsztatu metodologicznego w zakresie opracowania problemu badawczego oraz doskonalenie umiejętności formułowania hipotez i planowania procesu badawczego.

7. Doskonalenie formalnych aspektów przygotowywania pracy magisterskiej (struktura rozdziałów, cytowania, bibliografia, programy komputerowe).

Metody dydaktyczne:

konwersatorium, mini wykłady, dyskusje, referaty

Metody i kryteria oceniania:

1. Regularne przedstawianie wyników pracy nad problemem i metodologią badań własnych (projekt badawczy) oraz opracowaniem części teoretycznej pracy

2. Pisemne przedstawienie problemu i metodologii badań własnych (rozdział F.1 - Problem i metodologia badań własnych części empirycznej pracy)

3. Opracowanie zestawienia literatury do części teoretycznej pracy w menedżerze bibliografii wraz ze szczegółowym pisemnym konspektem części teoretycznej pracy.

4. W przypadku adaptacji narzędzi przeprowadzenie badań pilotażowych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)