Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] semestr letni 2019/2020
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Pasztak-Opiłka
Literatura:

Cytowska, B., Winczura, B. (2007), Dziecko chore. Zagadnienia biopsychiczne i pedagogiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012), Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wydawnictwo Liberi Libri.

Izydorczyk, B. (2014), Postawy i zachowania wobec własnego ciała w zaburzeniach odżywiania. Warszawa: PWN.

Łuszczyńska, A. (2007), Nadwaga i otyłość. Interwencje psychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ogden, J. (2011), Psychologia odżywiania się. Od zdrowych do zaburzonych zachowań żywieniowych. Kraków: Wydawnictwo UJ.

Ogińska- Bulik, N. (2004), Psychologia nadmiernego jedzenia. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Pasztak- Opiłka, A. (2016), Mama - komputer i tata- telewizor jako potencjalne źródła zaburzeń w funkcjonowaniu somatycznym i społecznym dzieci. w: Borzucka- Sitkiewicz K. (red.) Psychospołeczne i środowiskowe konteksty zdrowia i choroby, Wydawnictwo UŚ, Katowice, s. 161-178

Pasztak- Opiłka, A. (2016), Spotkanie 1- Psycholog i dziecko z objawami somatycznymi. W: A. Pasztak- Opiłka (red.). O prawdziwej pracy psychologa. Spotkania z praktykami. Warszawa: Difin., s. 16-44

Plopa, M. (2008), Psychologia rodziny. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Radoszewska J. (2011), Ucieleśnienie. Psychiczne uwarunkowania otyłości u dzieci i osób w wieku dorastania. Warszawa: Scholar.

Wolańczyk, T., Komender, J. (red.) (2005), Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.

Ziółkowska, B. (2014). Psychospołeczne aspekty nienormatywnej masy ciała. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Brzeziński, J. (red.) (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN

Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces- narzędzia- standardy. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Stemplewska- Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk, GWP.

Brzezińska, A., Teoplitz, Z. (2007). (red.) Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. Warszawa, Academica.

Pozostałe pozycje z literatury dopasowane do problemów badawczych, podejmowanych przez studentów.

Zakres tematów:

Dalsza analiza literatury na wybrany temat. Przegląd metod badawczych, przydatnych w realizacji projektu. Planowanie szczegółowej metodologii badań własnych. Analiza aspektów etycznych planowanych badań.

Metody dydaktyczne:

Analiza literatury i doniesień z badań, prezentacja referatów obejmujących własne projekty badawcze, dyskusja grupowa.

Metody i kryteria oceniania:

Na początku semestru zostaną ustalone szczegółowe terminy wygłoszenia referatów przez każdego z uczestników seminarium (marzec/kwiecień) oraz pisemnego zaprezentowania propozycji własnych badań (maj/czerwiec), ale nie później niż na tydzień przed końcem semestru).

Warunkami uzyskania zaliczenia są: obecność na zajęciach (możliwość jednej nieusprawiedliwionej nieobecności w semestrze), ocena z ustnej prezentacji projektu badawczego oraz ocena z pisemnego projektu badań własnych. Ocena obejmie: terminowość, zawartość merytoryczną i staranność.

Ocena końcowa stanowić będzie średnią arytmetyczną prezentacji ustnej oraz pisemnego projektu, wg kryteriów ogólnych, tzn.:

od 3,00 do 3,25 – ocena dostateczna (3,0)

od 3,26 do 3,75 – ocena dostateczna plus (3,5)

od 3,76 do 4,25 – ocena dobra (4,0)

od 4,26 do 4,60 – ocena dobra plus (4,5)

od 4,61 do 5,00 – ocena bardzo dobra (5,0)

W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej (2,0) z referatu lub pisemnej prezentacji badań własnych oraz stwierdzenia plagiatu, semestralna ocena z przedmiotu jest oceną niedostateczną.

Uwagi:

Student powinien samodzielnie przygotować poprawny metodologicznie projekt badawczy. Powinien przygotować i w przejrzysty sposób zaprezentować go formie ustnej i pisemnej; zbudować hipotezy badawcze, określić zmienne i sposoby ich operacjonalizacji, właściwie wybrać oraz uzasadnić dobór narzędzi badawczych, zgodnych z celem badania.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)