Diagnoza pedagogiczna 06P-TP-O-DP
semestr zimowy 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Diagnoza pedagogiczna 06P-TP-O-DP | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 22 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |||
Prowadzący: | Bogumiła Bobik | |||
Strona domowa grupy: | http://- | |||
Literatura: |
Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2006. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe, Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Kraków 2011. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2013. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995. |
|||
Zakres tematów: |
1.Diagnoza/diagnozowanie - istota pojęcia na tle jego ewolucji. Zasadniczy sens i cele diagnozy pedagogicznej 2.Diagnoza jako ocena rzeczywistości – wymiary diagnozowania i podstawowe narzędzia pojęciowe oceniania (wskaźnik, miernik, norma, wzorzec, wzór, średnia) oraz ich rola w ocenianiu. Kryteria oceniania w diagnozie pedagogicznej 3.Cechy i zasady diagnozy pedagogicznej. 4.Postępowanie diagnostyczne – ogólny tok (etapy diagnozy). Efekty diagnozy – orzeczenie /opinia diagnostyczna – zawartość i struktura. 5.Metody i techniki zbierania danych; specyfika wykorzystania w diagnozie pedagogicznej. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Wykład interaktywny; metoda podająca, metoda problemowa, prezentacja multimedialna; analiza dokumentów. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Test końcowy wiedzy i umiejętności - krótkie zadania strukturyzowane. Rozwiązanie testu jest punktowane. O ocenie decyduje liczba punktów wg standardowych zasad (51% zaliczenie pozytywne) |
|||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.