Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza pedagogiczna [06P-TP-O-DP] semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza pedagogiczna [06P-TP-O-DP]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Bogumiła Bobik
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2006.

Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe, Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna. Kraków 2011.

Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2013.

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.

Zakres tematów:

1.Diagnoza/diagnozowanie - istota pojęcia na tle jego ewolucji. Zasadniczy sens i cele diagnozy pedagogicznej

2.Diagnoza jako ocena rzeczywistości – wymiary diagnozowania i podstawowe narzędzia pojęciowe oceniania (wskaźnik, miernik, norma, wzorzec, wzór, średnia) oraz ich rola w ocenianiu. Kryteria oceniania w diagnozie pedagogicznej

3.Cechy i zasady diagnozy pedagogicznej.

4.Postępowanie diagnostyczne – ogólny tok (etapy diagnozy). Efekty diagnozy – orzeczenie /opinia diagnostyczna – zawartość i struktura.

5.Metody i techniki zbierania danych; specyfika wykorzystania w diagnozie pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

Wykład interaktywny; metoda podająca, metoda problemowa, prezentacja multimedialna; analiza dokumentów.

Metody i kryteria oceniania:

Test końcowy wiedzy i umiejętności - krótkie zadania strukturyzowane. Rozwiązanie testu jest punktowane. O ocenie decyduje liczba punktów wg standardowych zasad (51% zaliczenie pozytywne)

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)