Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-HT-S1-PNJH-3]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia 1,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-HT-S1-PNJH-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala 1.51 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Bartosz Poloczek |
Literatura: |
1. Bellver Roses V., San Andrés Monjas M. C., ¡Viva el vocabulario! Nivel B1-B2, enCLAVE, Madrid, 2009. 2. Castro Viúdez F., Aprende gramática y vocabulario 1-4, SGEL, Madrid, 2009. 3. Baralo M., Genís M., Santana M., Vocabulario B1, Anaya, Madrid, 2011. 4. Rodríguez M., Rodríguez A., Leer en español, SGEL, Madrid, 2004. 5. García-Viñó M., Preparación al diploma DELE B1, Edelsa, Madrid, 2010. 6. Moreno M., Prussak K., Socorro M., Język hiszpański egzamin pisemny poziom rozszerzony, Nowela, Poznań 2011. 7. Marzoch, M., Pisanie po hiszpańsku, Eremis, Warszawa, 2009. |
Zakres tematów: |
1. Naturaleza y mundo animal. 2. Problemas medioambientales. 3. Ley y crimen. 4. Ejercicios de comprensión lectora - varios temas. 5. Marcadores discursivos. 6. Ensayos. 7. Textos argumentativos. |
Metody dydaktyczne: |
1. Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne indywidualne i w grupach. 2. Rozwiązywanie zadań: tłumaczenie zdań i wyrażeń, uzupełnianie tekstu, definiowanie pojęć, wykorzystywanie poznanych struktur w różnych kontekstach, łączenie fragmentów w logiczną całość, reformułowanie tekstu. 3. Przygotowywanie własnych tekstów na podstawie dostępnych materiałów. 4. Tworzenie własnych tekstów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa wystawiona na podstawie wyników kolokwiów (pisemnych) oraz prac pisemnych, wyliczana za pomocą średniej arytmetycznej z ocen cząstkowych. Skala oceny końcowej: < 2,76 ndst 2,76 - 3,25 dst 3,26 - 3,75 dst+ 3,76 - 4,25 db 4,26 - 4,75 db+ > 4,76 bdb Ocena z kolokwium wystawiona na podstawie skali: 75% - 80% => dostateczny (3) 80,5% - 85% => dostateczny plus (3+) 85,5% - 90% => dobry (4) 90,5% - 95% => dobry plus (4+) 95,5% - 100% => bardzo dobry (5) Ocena pracy pisemnej wystawiona na podstawie dziesięciopunktowej skali: 0 - 6,49 => ndst 6,5 - 6,99 => dst 7,0 - 7,49 => dst + 7,5 - 8,49 => db 8,5 - 8,99 => db+ 9,0 - 10 => bdb Częściami składowymi oceny są : 1. Zgodność z tematem (1pkt) 2. Struktura (2pkt) 3. Różnorodność językowa (3pkt) 4. Poprawność językowa (4pkt) Popełnienie błędów w ilości stanowiącej ponad 15% całego tekstu skutkuje uzyskaniem mniej niż 6,5pkt, a co za tym idzie wystawieniem oceny niedostatecznej. |
Uwagi: |
praca z tekstem - Język hiszpański- studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 3 sem. grupa A |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.