Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-HT-S1-PNJH-3] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia 1, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [02-FL-HT-S1-PNJH-3]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala 1.51
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 35
Prowadzący: Bartosz Poloczek
Literatura:

1. Bellver Roses V., San Andrés Monjas M. C., ¡Viva el vocabulario! Nivel B1-B2, enCLAVE, Madrid, 2009.

2. Castro Viúdez F., Aprende gramática y vocabulario 1-4, SGEL, Madrid, 2009.

3. Baralo M., Genís M., Santana M., Vocabulario B1, Anaya, Madrid, 2011.

4. Rodríguez M., Rodríguez A., Leer en español, SGEL, Madrid, 2004.

5. García-Viñó M., Preparación al diploma DELE B1, Edelsa, Madrid, 2010.

6. Moreno M., Prussak K., Socorro M., Język hiszpański egzamin pisemny poziom rozszerzony, Nowela, Poznań 2011.

7. Marzoch, M., Pisanie po hiszpańsku, Eremis, Warszawa, 2009.

Zakres tematów:

1. Naturaleza y mundo animal.

2. Problemas medioambientales.

3. Ley y crimen.

4. Ejercicios de comprensión lectora - varios temas.

5. Marcadores discursivos.

6. Ensayos.

7. Textos argumentativos.

Metody dydaktyczne:

1. Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne indywidualne i w grupach.

2. Rozwiązywanie zadań: tłumaczenie zdań i wyrażeń, uzupełnianie tekstu, definiowanie pojęć, wykorzystywanie poznanych struktur w różnych kontekstach, łączenie fragmentów w logiczną całość, reformułowanie tekstu.

3. Przygotowywanie własnych tekstów na podstawie dostępnych materiałów.

4. Tworzenie własnych tekstów.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa wystawiona na podstawie wyników kolokwiów (pisemnych) oraz prac pisemnych, wyliczana za pomocą średniej arytmetycznej z ocen cząstkowych. Skala oceny końcowej:

< 2,76 ndst

2,76 - 3,25 dst

3,26 - 3,75 dst+

3,76 - 4,25 db

4,26 - 4,75 db+

> 4,76 bdb

Ocena z kolokwium wystawiona na podstawie skali:

75% - 80% => dostateczny (3)

80,5% - 85% => dostateczny plus (3+)

85,5% - 90% => dobry (4)

90,5% - 95% => dobry plus (4+)

95,5% - 100% => bardzo dobry (5)

Ocena pracy pisemnej wystawiona na podstawie dziesięciopunktowej skali:

0 - 6,49 => ndst

6,5 - 6,99 => dst

7,0 - 7,49 => dst +

7,5 - 8,49 => db

8,5 - 8,99 => db+

9,0 - 10 => bdb

Częściami składowymi oceny są :

1. Zgodność z tematem (1pkt)

2. Struktura (2pkt)

3. Różnorodność językowa (3pkt)

4. Poprawność językowa (4pkt)

Popełnienie błędów w ilości stanowiącej ponad 15% całego tekstu skutkuje uzyskaniem mniej niż 6,5pkt, a co za tym idzie wystawieniem oceny niedostatecznej.

Uwagi:

praca z tekstem - Język hiszpański- studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 3 sem. grupa A

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)