Seminarium dyplomowe II : kulturoznawstwo [02-FL-HT-S1-SDK-2]
semestr letni 2019/2020
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe II : kulturoznawstwo [02-FL-HT-S1-SDK-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 2.55 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Aleksandrowicz |
Literatura: |
1. A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008. 2. M. Przylipiak, Kino stylu zerowego. Dwadzieścia lat później, Sopot 2018. 3. A. Helman, J. Ostaszewski, Historia myśli filmowej. Podręcznik, Gdańsk 2007. 4. A. Ortiz, M. J. Piqueras: La pintura en el cine. Cuestiones de representación visual, Barcelona 2005. 5. Cine, nación y nacionalidades en España, dir. N. Berthier, J.C. Seguin, Madrid 2007. 6. M. Biernacka, Hiszpania wielokulturowa. Problemy z odmiennością, Warszawa 2012. |
Zakres tematów: |
1. Metodologia badań 2. Warsztaty z analizy filmu 3. Problemy teorii filmu 4. Przygotowanie części analitycznej 5. Referaty problemowe 6. Prezentacja części analitycznych prac licencjackich i dyskusja merytoryczna 7. Korekta przedstawianych przez studentów fragmentów prac 8. Konsultacje po sprawdzeniu gotowych prac licencjackich Czas trwania poszczególnych bloków ustala prowadzący |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, formułowanie problemu badawczego, referat problemowy, konsultacje na temat przygotowanych przez studentów rozdziałów, analiza materiałów wizualnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria dla dyskusji: 5 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury i samodzielnością myślenia. 4 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury. 3 pkt - student dość często bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury. 2 pkt - student sporadycznie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje. 1 pkt - student rzadko bierze udział w dyskusji, nie zawsze używając trafnych argumentów. 0 pkt - student nie bierze udziału w dyskusji. Kryteria dla referatu problemowego: 5 pkt - student wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. 4 pkt - student wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. 3 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. 2 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), zwykle wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków. 1 pkt - student wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie) z pomocą nauczyciela 0 pkt - student nie przygotowuje referatu Kryteria dla rozprawy licencjackiej: 5 pkt - student bardzo dobrze opracowuje problem naukowy, wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi. 4 pkt - student w stopniu dobrym opracowuje problem naukowy, wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.Jego pracę cechuje w większości poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi. 3 pkt - student opracowuje samodzielnie problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.Jego pracę cechuje raczej poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi (choć mogą się zdarzyć drobne błędy). 2 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), w większości sytuacji wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków. Kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają niewielkie błędami. 1 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają błędy, jednak nie zaburzają one wartości merytorycznej pracy. 0 pkt - student nie przygotowuje rozprawy licencjackiej. |
Uwagi: |
Język hiszpański z programem: kultura, literatura i media w Ameryce Łacińskiej- studia pierwszego, stacjonarne - III rok, 6 semestr dr Joanna Aleksandrowicz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.