Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe II : kulturoznawstwo [02-FL-HT-S1-SDK-2] semestr letni 2019/2020
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe II : kulturoznawstwo [02-FL-HT-S1-SDK-2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 2.55
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Aleksandrowicz
Literatura:

1. A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008.

2. M. Przylipiak, Kino stylu zerowego. Dwadzieścia lat później, Sopot 2018.

3. A. Helman, J. Ostaszewski, Historia myśli filmowej. Podręcznik, Gdańsk 2007.

4. A. Ortiz, M. J. Piqueras: La pintura en el cine. Cuestiones de representación visual, Barcelona 2005.

5. Cine, nación y nacionalidades en España, dir. N. Berthier, J.C. Seguin, Madrid 2007.

6. M. Biernacka, Hiszpania wielokulturowa. Problemy z odmiennością, Warszawa 2012.

Zakres tematów:

1. Metodologia badań

2. Warsztaty z analizy filmu

3. Problemy teorii filmu

4. Przygotowanie części analitycznej

5. Referaty problemowe

6. Prezentacja części analitycznych prac licencjackich i dyskusja merytoryczna

7. Korekta przedstawianych przez studentów fragmentów prac

8. Konsultacje po sprawdzeniu gotowych prac licencjackich

Czas trwania poszczególnych bloków ustala prowadzący

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, formułowanie problemu badawczego, referat problemowy, konsultacje na temat przygotowanych przez studentów rozdziałów, analiza materiałów wizualnych.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria dla dyskusji:

5 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury i samodzielnością myślenia.

4 pkt - student aktywnie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury.

3 pkt - student dość często bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje, wykazuje się znajomością literatury.

2 pkt - student sporadycznie bierze udział w dyskusji, właściwie argumentuje.

1 pkt - student rzadko bierze udział w dyskusji, nie zawsze używając trafnych argumentów.

0 pkt - student nie bierze udziału w dyskusji.

Kryteria dla referatu problemowego:

5 pkt - student wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.

4 pkt - student wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.

3 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.

2 pkt - student wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), zwykle wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków.

1 pkt - student wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie) z pomocą nauczyciela

0 pkt - student nie przygotowuje referatu

Kryteria dla rozprawy licencjackiej:

5 pkt - student bardzo dobrze opracowuje problem naukowy, wykazuje się bardzo dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków. Jego pracę cechuje poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi.

4 pkt - student w stopniu dobrym opracowuje problem naukowy, wykazuje się dobrą znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się samodzielnością myślenia i umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.Jego pracę cechuje w większości poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi.

3 pkt - student opracowuje samodzielnie problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, właściwie argumentuje, wykazuje się umiejętnością wyciągania właściwych wniosków.Jego pracę cechuje raczej poprawna kompozycja, styl i język wypowiedzi (choć mogą się zdarzyć drobne błędy).

2 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy, wykazuje się ogólną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), w większości sytuacji wykazuje się umiejętnością wyciągania wniosków. Kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają niewielkie błędami.

1 pkt - student z pomocą nauczyciela opracowuje problem naukowy wykazuje się powierzchowną znajomością literatury, potrafi argumentować (nie zawsze poprawnie), kompozycja, styl i język wypowiedzi zawierają błędy, jednak nie zaburzają one wartości merytorycznej pracy.

0 pkt - student nie przygotowuje rozprawy licencjackiej.

Uwagi:

Język hiszpański z programem: kultura, literatura i media w Ameryce Łacińskiej- studia pierwszego, stacjonarne - III rok, 6 semestr dr Joanna Aleksandrowicz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)