Praktyczna nauka języka hiszpańskiego VI [02-FL-HA-S1-PNJH-6]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia 1,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego VI [02-FL-HA-S1-PNJH-6] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:45 - 9:30
sala 2.13 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Enrique Casal Aceituno |
Literatura: |
David Vargas. Tú y yo. Actividades de interacción oral y escrita, Edelsa, Madrid, 2008. VVAA, ¡Exprésate!, SGEL, Madrid, 2010. Concha Moreno, Actividades lúdicas para la clase de español, SGEL, Madrid, 1999. Ángeles Encinar, Uso interactivo del vocabulario, Edelsa, Madrid, 2007. Mª Ángeles Palomino, Dual, pretextos para hablar, Edelsa, Madrid, 2003. VVAA, Tema a tema B2, Edelsa, Madrid, 2011. Gordana Vranic, Hablar por los codos, Edelsa, 2016, Madrid. VVAA, Las claves del nuevo DELE B1, Difusión, 2012, Barcelona. Artículos reales o adaptados a fines pedagógicos. Materiales de creación propia. |
Zakres tematów: |
I. Inmigración y refugiados II. 8-M: huelga feminista III. Paseo por una ciudad española: Madrid IV. La música en el mundo hispano V. Derechos y obligaciones VI. Manifestaciones artísticas: literatura y teatro VII. Manifestaciones artísticas en el mundo hispano |
Metody dydaktyczne: |
Podczas zajęć z konwersacji wykorzystywane są różnorodne formy ćwiczeń, min.: - rozmowy na tematy życia codziennego i aktualnych wydarzeń - praca z materiałem video – zrozumienie przekazu, pytania i temat do dyskusji - tworzenie narracji do obrazu (opisywanie wydarzeń oglądanych w filmie bez głosu) - tworzenie wspólnych historii poprzez improwizację - scenki przedstawiające konkretną sytuację, przyjmowanie określonych ról społecznych- - gry językowe utrwalające nabyte słownictwo - uzupełnianie ankiet, analiza, wyciąganie wniosków oraz dyskusja - praca z tekstem – poszerzenie słownictwa - ćwiczenia wzmacniające nawyk myślenia w języku obcym (operacje matematyczne, proste pytania z zaskoczenia) - tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania pozwalającej na otwarte wypowiedzi. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność i uczestnictwo w zajęciach W czasie semestru przeprowadzane są kolokwia ustne. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen z kolokwiów ustnych. Skala ocen: < 2,76 (2) 75% - 80% => 3,0 2,76 - 3,25 (3) 80,5% - 85% => 3+ 3,26 - 3,75 (3+) 85,5% - 90% => 4 3,76 - 4,25 (4) 90,5% - 95% => 4+ 4,26 - 4,75 (4+) 95,5% - 100% => 5 > 4,76 (5) |
Uwagi: |
konwersacja Język hiszpański z programem: kultura, literatura i media w Ameryce Łacińskiej - studia pierwszego stopnia stacjonarne - III rok , 6 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.