Rysunek [13-GR-SM-RYS7]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rysunek [13-GR-SM-RYS7] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krzysztof Kula |
Literatura: |
Jarosław Kozłowski. Doznania rzeczywistości i praktyki konceptualne 1965–1980 Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje Higgins Dick Wydawnictwo: SŁOWO/OBRAZ TERYTORIA Esej o rysunku Współwydawca: MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie przy udziale: BWA w Lublinie i Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. Dyskurs Online - Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu „Modlitwa do bytu” Koji Kamojiego w Galerii Foksal — SZUM NATURA RYSUNKU - Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Toruniu woak.torun.pl/pl/artykul/natura-rysunku/ |
Zakres tematów: |
Appendix Rysunek jako autonomiczny język sztuki. Program dla pracowni rysunku' J a r o s ł a w Kozłowski . Ślad rysunkowy – rysunek jako symbol – rysunek jako znak: a) rysunek jako zapis aktu emocjonalnego (uczucia spokoju, złości, gniewu, zadowolenia, agresji, radości, smutku) b) rysunek jako rytuał (codzienna rutyna, ceremonia, czynność magiczna) c) rysunek jako konstrukcja intelektualna (osobisty „znak”, „podpis”) 2. Rysunek funkcjonalny: – jako notatka – jako szkic – jako diagram – jako instrukcja – jako projekt – jako list. 3. Rysunek jako maska (kamuflaż, przebranie, kostium, tatuaż). 4. Rysunek jako proces w czasie: dziennik, pamiętnik, zapis ulegający transformacji wraz z upływem czasu. 5. Rysunek jako działanie w przestrzeni i czasie – performance rysunkowy. 6. Rysunek jako interwencja w tzw. rzeczywistości (określonym porządku rzeczy) a) na ścianie b) w wybranej przestrzeni poza pracownią. 7. Instalacja rysunkowa. 8. Książka jako niezależna forma wypowiedzi artystycznej: a) książka jako przedmiot fizyczny b) jako nośnik treści c) jako szczególny przypadek fragmentaryczności czasu i przestrzeni. 9. Rysunek i jego ślady w innych, nierysunkowych językach sztuki (np. w malarstwie, rzeźbie, fotografii, wideo, działaniach typu performance). 10. Rysunek jako artykulacja indywidualnej postawy artystycznej. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia w pracowni (metoda projektów, metody podające, metody eksponujące) przygotowanie do samodzielnej i świadomej realizacji indywidualnych projektów z rysunku mediów (wszyscy studenci) oraz konsultacje indywidualne w formie bezpośredniej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wystawiana jest jedna ocena końcowa modułu (czyli semestralna). Ocena ustalana przez prowadzącego na podstawie prezentacji lub pokazu lub wystawy przygotowanej przez studenta pracy. Ocenie podlega wykonana i zaprezentowana w określonej formie, z ewentualnym uwzględnieniem przestrzeni, praca/projekt prezentująca świadomość artystyczną i umiejętności warsztatowe studenta, aktywność, pomysłowość w tworzeniu koncepcji i realizacji własnego dzieła, ukazująca logikę twórczego myślenia studenta, jego możliwości intelektualne i kreacyjne, umiejętność pełnego przygotowania pracy do pokazu jak też werbalne umiejętności autoanalizy i autorefleksji. W ocenie uwzględnia się proces powstawania pracy: projekty, źródła inspiracji, wypowiedzi autora, udział w dyskusji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.