Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet specjalnościowy - Terapia z udziałem zwierząt [06-PE-EWP-N1-39.2] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet specjalnościowy - Terapia z udziałem zwierząt [06-PE-EWP-N1-39.2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 17:30
sala 206
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: 34
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Kurzeja
Literatura:

Bernatchez A.: L’utilisation therapeutique de l’animal aupres de l’enfant, Animots, Quebec

2000.

Coren S.: Dlaczego kochamy psy. Warszawa 2003.

Delacato C.H.: Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko. Fundacja Synapsis, Warszawa 1995.

Franczyk A., Krajewska K., Skorupa J., Baw się porzez animaloterapię. Kraków 2012.

Flynn C.: Battered women and their animal companions: Symbolic interaction between human and nonhum animals, Society and Animals, t.8, nr2 w: Konecki K.T., Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno-symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa 2005.

Kulisiewicz B.: Witaj piesku! Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Kraków 2007.

Pawlik-Popielarska B.: Terapia z udziałem psa. Gdańsk 2005.

Redefer L.A., Goldman J.F.: Brie report: Pet facilitated therapy with autistic children,

Jurnal of autism and developmental disorders 1989 [w:] Bernatchez A.: L’utilisation

therapeutique de l’animal aupres de l’enfant, Animots, Quebec 2000.

Serpell J.: W towarzystwie zwierząt, Warszawa 1999.

Strumińska A. (red.), Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i młodzieży

niepełnosprawnych intelektualnie, Warszawa 2003.

Franczyk A., Krajewska K.: Skarbiec nauczyciela-terapeuty, Kraków 2005.

Heipertz-Hengst C.: Jazda konna dla osób niepełnosprawnych, Warszawa 1997.

Konecki K.T.: Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno-symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa 2005.

Olechnowicz H.: Dziecko własnym terapeutą, Warszawa 1995.

Olechnowicz H.: U źródeł rozwoju dziecka, Warszawa 1999.

Pileccy W., J. (red.): Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci o obniżonej sprawności umysłowej, Kraków 2000.

Randolph Flynn P.A.: W trosce o zdrowie. Pomaganie z perspektywy holistycznej [w:] Santorski J. (red.): Abc psychologicznej pomocy, Warszawa 1993.

Straub I.: Hipoterapia. Neurofizjologiczna gimnastyka lecznicza na koniu, Stuttgart 1991.

Sutton C.: Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci, Warszawa 1992.

Zakres tematów:

1. Historia rozwoju zooterapii.

2. Domestykacja zwierząt jako proces tworzących się i więzi.

3. Rola zwierząt w wychowaniu i socjalizacji. Badania dotyczące korzyści z posiadania zwierząt domowych.

4. Antropomorfizacja i personifikacja zwierząt.

5. Terapia z udziałem zwierząt.

6. Formy terapii z udziałem zwierząt.

7. Dogoterapia i hipoterapia w odniesieniu do dzieci z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.

8. Interwencja realizowana przy udziale zwierzęcia oraz jej wpływ na zachowanie się dzieci wycofanych społecznie.

9. Stymulacja sensoryczna wobec dzieci autystycznych.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, reportaż, udział w zajęciach hipoterapii, dogoterapii.

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana będzie znajomość podstawowych zagadnień z zakresu terapii z udziałem zwierząt Znajomość literatury przedmiotu. Student czyta zadane lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)