Seminarium z historii starożytnej (cz.2.) [05-HI-S1-SEM001.2]
semestr zimowy 2019/2020
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium z historii starożytnej (cz.2.) [05-HI-S1-SEM001.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Kluczek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: stosownie do tematu konkretnej pracy licencjackiej Literatura uzupełniająca: Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1978 Szymański J., Nauki pomocnicze historii, Warszawa 2004 Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996 Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984 Topolski J., Wprowadzenie do historii, Poznań 1998, 2001 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t.1-2, red. E. Wipszycka, Warszawa 1985, 1986 Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t. I/II, Źródłoznawstwo starożytności klasycznej, red. E. Wipszycka, Warszawa 2001 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Pięrwsze zajęcia (4) są przeznaczone na bieżące prace nad tematami prac licencjackich seminarzystów. Dyskutowane są problemy wyłaniające się w toku poszukiwań źródeł, literatury przedmiotu; analizowane i interpretowane są wybrane fragmenty źródeł. Omawiane są zarysy wstępów do przygotowywanych prac, w tych ramach doprecyzowane są ich tematy, komentowane koncepcje i konstrukcje całości tekstu. Niektóre zajęcia (4) mają charakter indywidualnych konsultacji, służących pogłębianiu umiejętności analizy i interpretowania materiału źródłowego, a także logicznego wywodu poszczególnych zagadnień w wersji pisemnej. Pozostałe zajęcia (6) poświęcone są prezentowaniu przygotowanych rozdziałów prac, te są poddawane dyskusji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda problemowa; dyskusja; analiza i interpretacja materiałów źródłowych, ewentualne ich tłumaczenia; analiza tematów badawczych pod kątem właściwego ujęcia w formie pisemnej poruszanej w nich problematyki |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową (semestralną) składa się: – ocena ciągła: frekwencja, bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne uczestnictwo w zajęciach, dyskusja nad własną pracą i pracami innych uczestników seminarium; poziom merytoryczny dyskusji; – postęp w tworzeniu pracy licencjackiej: powinny być oddane co najmniej zarys wstępu i dwie cząstki/rozdziały pracy, czyli około 15-20 stron znormalizowanego maszynopisu; istotne jest terminowe oddawanie tych fragmentów. Ocena końcowa nie jest średnią tych składowych; akcent kładziony jest na umiejętności warsztatowe, pracę nad źródłami, ich analizę i interpretację, czyli merytoryczne przygotowanie studenta do pisania pracy licencjackiej, jego wiedzę historyczną związaną z badanym tematem oraz na systematyczną pracę nad tematem pracy licencjackiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
5 sem historiia, studia I stopnia/wszystkie specjalnosci/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.