Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium z historii starożytnej (cz.2.) [05-HI-S1-SEM001.2] semestr zimowy 2019/2020
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium z historii starożytnej (cz.2.) [05-HI-S1-SEM001.2]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Agata Kluczek
Literatura:

Literatura podstawowa:

stosownie do tematu konkretnej pracy licencjackiej

Literatura uzupełniająca:

Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1978

Szymański J., Nauki pomocnicze historii, Warszawa 2004

Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996

Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984

Topolski J., Wprowadzenie do historii, Poznań 1998, 2001

Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t.1-2, red. E. Wipszycka, Warszawa 1985, 1986

Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, t. I/II, Źródłoznawstwo starożytności klasycznej, red. E. Wipszycka, Warszawa 2001

Zakres tematów:

Pięrwsze zajęcia (4) są przeznaczone na bieżące prace nad tematami prac licencjackich seminarzystów. Dyskutowane są problemy wyłaniające się w toku poszukiwań źródeł, literatury przedmiotu; analizowane i interpretowane są wybrane fragmenty źródeł. Omawiane są zarysy wstępów do przygotowywanych prac, w tych ramach doprecyzowane są ich tematy, komentowane koncepcje i konstrukcje całości tekstu.

Niektóre zajęcia (4) mają charakter indywidualnych konsultacji, służących pogłębianiu umiejętności analizy i interpretowania materiału źródłowego, a także logicznego wywodu poszczególnych zagadnień w wersji pisemnej. Pozostałe zajęcia (6) poświęcone są prezentowaniu przygotowanych rozdziałów prac, te są poddawane dyskusji.

Metody dydaktyczne:

metoda problemowa; dyskusja; analiza i interpretacja materiałów źródłowych, ewentualne ich tłumaczenia; analiza tematów badawczych pod kątem właściwego ujęcia w formie pisemnej poruszanej w nich problematyki

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową (semestralną) składa się:

– ocena ciągła: frekwencja, bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne uczestnictwo w zajęciach, dyskusja nad własną pracą i pracami innych uczestników seminarium; poziom merytoryczny dyskusji;

– postęp w tworzeniu pracy licencjackiej: powinny być oddane co najmniej zarys wstępu i dwie cząstki/rozdziały pracy, czyli około 15-20 stron znormalizowanego maszynopisu; istotne jest terminowe oddawanie tych fragmentów.

Ocena końcowa nie jest średnią tych składowych; akcent kładziony jest na umiejętności warsztatowe, pracę nad źródłami, ich analizę i interpretację, czyli merytoryczne przygotowanie studenta do pisania pracy licencjackiej, jego wiedzę historyczną związaną z badanym tematem oraz na systematyczną pracę nad tematem pracy licencjackiej.

Uwagi:

5 sem historiia, studia I stopnia/wszystkie specjalnosci/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)