Mała proza, wielka literatura [W1-PI-S1-WYB-MPWL]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Mała proza, wielka literatura [W1-PI-S1-WYB-MPWL] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Gralewicz-Wolny, Paweł Otręba | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura omawiana na zajęciach: • K. Brandys: Jak być kochaną. W: Tegoż: Matka Królów. Warszawa 2010, s. 163–208. • J. Iwaszkiewicz: Wzlot. W: Tegoż: Opowiadania zebrane. T. 3. Warszawa 1969, s. 15–65. • O. Tokarczuk: Szafa. W: Tejże: Szafa. Kraków 2016, s. 5–12. • K. Filipowicz: Moja kochana, dumna prowincja. W: Tegoż: Moja kochana, dumna prowincja. Opowiadania. Wybór J. Sobolewska. Kraków 2017, s. 64–77; M. Grynberg: Rejwach. Warszawa 2018 (opowiadania: Po aryjskiej stronie, Niemiec, Deska ratunku, Łączenie rodzin). • A. Munro: Domowe zacisze. W: Tejże: Drogie życie. Przeł. A. Kuc. Kraków 2013, s. 147–175; R. Carver: Ostrożnie. W: Tegoż: Katedra. Przeł. J. Jarniewicz. Warszawa 2010, s. 99–110. • S. Chutnik: W krainie czarów. Kraków 2014. • P. Sołtys: Mikrotyki. Wołowiec 2017; Tegoż: Nieradość. Wołowiec 2019. • W. Murek: Uprawa roślin południowych metodą Miczurina. Wołowiec 2015. • B. Nowicka: Nakarmić kamień. Stronie Śląskie 2016. • M. Cichy: Zawsze jest dzisiaj. Wołowiec 2014. • M. Białoszewski: Patyk. W: Tegoż: Utwory zebrane. T. 4: Donosy rzeczywistości. Warszawa 2013, s. 29–31; Tegoż: Retory. W: Utwory zebrane. T. 1: Obroty rzeczy… Warszawa 1987, s. 211–212. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ujęcie analityczno-interpretacyjne pozycji wyszczególnionych w spisie lektur - obserwacja struktur fabularnych i narracyjnych, schematów postaci, konstrukcji dialogów. Architektura zbioru opowiadań. Mikronarracja jako jednostka kompozycyjna książki prozatorskiej. Koligacje mikronarracji z powieścią i poezją. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konwersatorium. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest systematyczny i aktywny udział w zajęciach. Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny z pracy pisemnej w formie autorskiego opowiadania wykorzystującego strukturę monologu wypowiedzianego bądź monologu wewnętrznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Przedmiot do wyboru - 1,3,5 semestr sztuki pisania (stacj. I st.) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.