Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do interpretacji tekstu literackiego [W1-FP-S1-WIT] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wstęp do interpretacji tekstu literackiego [W1-FP-S1-WIT]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 115
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 17
Prowadzący: Magdalena Bąk, Małgorzata Więzik-Kuligowska
Literatura:

1. R. Barthes: Przyjemność tekstu. Przeł. A. Lewańska. Warszawa 1997.

2. U. Eco: Interpretacja i nadinterpretacja. Przeł. T. Bieroń. Kraków 1996.

3. S. Fish: Czy na tych ćwiczeniach jest tekst? W: Tegoż: Interpretacja, retoryka, polityka. Tłum. K. Abriszewski. Kraków 2002.

4. M. Głowiński: Świadectwa i style odbioru. W: Tegoż: Prace wybrane. T. 3: Dzieło wobec odbiorcy. Szkice z komunikacji literackiej. Kraków 1998.

5. K. Koziołek: Ziemia niczyja. Zwroty badawcze w literaturoznawstwie i ich konsekwencje dla nauczania literatury. „Postscriptum Polonistyczne” 2012, nr 2 (10).

6. R. Koziołek: Zapomniane radości. „FA-art” 1999, nr 3.

7. A. Skrendo: Kanon i lektura. W: Kanon i obrzeża. Red. I. Iwasiów, T. Czerska. Kraków 2005.

8. J. Sławiński: O problemach „sztuki interpretacji”. W: Tegoż: Prace wybrane. Tom 2: Dzieło, język, tradycja. Kraków 1998.

Zakres tematów:

Przegląd stanowisk teoretycznych na temat czytania i interpretacji tekstów literackich; specyfika interpretacji historycznoliterackiej; normy poprawności interpretacyjnej (nadinterpretacja, nie(do)interpretacja); dobór kontekstów interpretacyjnych; etyka lektury; kanon lekturowy w kulturze współczesnej; parodia, pastisz, stylizacja; elementy przekładu intersemiotycznego; interpretacja tekstów użytkowych.

Metody dydaktyczne:

Lektura seminaryjna eseistyki na temat czytania i interpretacji, ćwiczenia praktyczne z aktywnym udziałem studentów (warsztaty interpretacyjne).

Metody i kryteria oceniania:

Ocena aktywności oraz stopnia przygotowania do zajęć, znajomości tekstów zadanych do samodzielnej lektury (weryfikacja na każdych zajęciach); ocena szkicu interpretacyjnego (może wpłynąć na podniesienie lub obniżenie oceny końcowej maksymalnie o stopień). Praca pisemna musi zostać złożona do 13 stycznia 2020. Końcowa ocena z kursu zostanie wystawiona na ostatnich zajęciach.

Uwagi:

1 semestr filologii polskiej I stopnia, grupa dziekańska G6

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)