Filozofia zarządzania [W1-DF-S2-07]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Filozofia zarządzania [W1-DF-S2-07] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 15:30 - 17:00
sala SALA AUDYT. ST. AULA Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 49 |
Limit miejsc: | 50 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Mariusz Wojewoda |
Literatura: |
1. Etyka w zarządzaniu: K. Kietliński, V.M. Reyes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Kraków 2005, s. 185–202. 2. Konflikty w organizacjach: A. Szapar, Konflikty w organizacjach. W: Mediacje. Teoria i praktyka. Red. E. Gmurzyńska, R. Morek, Warszawa 2014, s. 97–114. 3. Zarządzanie turkusowe: F. Laloux, Pracować inaczej. Wydawnictwo Studio Emka. Warszawa 2016, s. 52–68, 270–280. 4. Kultura organizacji: F. Laloux, Pracować inaczej. Wydawnictwo Studio Emka. Warszawa 2016, s. 270–280. 5. Motywowanie do pracy: Michael Armstrong, Zarządzanie ludźmi. Praktyczny przewodnik dla menadżerów liniowych, Poznań 2007, s. 31–54. 6. Potencjał liderów: John Hoover, Angelo Valenti, Kultura i przywództwo, W: Uwolnić potencjał liderów, Kraków 2009, s. 17–78. 7. Zakres odpowiedzialności: Deborach Mackin, Podstawy, W: Budowanie zespołu. Zestaw narzędzi, Poznań 2011, s.115–136. 8. Budowanie zespołu: Deborach Mackin, Podstawy, W: Budowanie zespołu. Zestaw narzędzi, Poznań 2011, s. 15–56. 9. Zarządzanie i coaching: Mark Thomas, Mistrzowskie zarządzanie ludźmi. Tworzenie skutecznego zespołu poprzez motywowanie, wspieranie i przywództwo, Warszawa 2010, s. 131–162. 10. Coach w zespole: M. Huflejt-Łukasik, P. Turkowski, Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha, W: Coaching. Katalizator rozwoju organizacji, red. L.D. Czarkowska, Wydawnictwo New Dawn, Warszawa 2011, s. 124–138. 11. Coaching integratywny: J. Passmore, Coaching integratywny: rozwój i wdrażanie modelu w praktyce executive coachingu, W: Coaching. Katalizator rozwoju organizacji, red. L.D. Czarkowska, Wydawnictwo New Dawn, Warszawa 201, s. 11–26. 12. Coaching w zarządzaniu: L. D. Czarkowska, Business coaching a cechy, motywy i działania przedsiębiorcze. Sztuka dokonywania wyborów i podejmowania decyzji w coachingu dla przedsiębiorców, W: Business coaching, jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości. Red. L. D. Czarkowska, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2015, s. 35–54. 13. Zarządzanie wiedzą: A. Jashapara, Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, Warszawa 2006, s. 79–112. 14. Coaching i zarządzanie wiedzą: P. Łychmus, Warunki skutecznego coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych, W: Coaching oparty na wiedzy w treningach kierowniczych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010, s. 63–86. Lektura na egzamin dla wszystkich: J. Rogers, K. Whittleworth, A. Gilbert, Menadżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, GWP, Sopot 2015. |
Zakres tematów: |
1. Złe przywództwo 2. Zarządzanie przez lęk 3. Zarządzanie i biurokracja 4. Przywództwo przez zalety moralne 5. Zarządzanie i coaching 6. Motywowanie do pracy 7. Potencjał liderów 8. Budowanie zespołu 9. Zakres odpowiedzialności 10. Zarządzanie wiedzą 11. Filozofia zarządzania 12. Aksjologia zarządzania |
Metody dydaktyczne: |
Analiza tekstu, dyskusja, analiza przypadku |
Metody i kryteria oceniania: |
Bardzo dobry (5.0): 1) kompletna znajomość treści omawianych na zajęciach, 2) bardzo dobra znajomość omawianej na zajęciach literatury obowiązkowej, 3) pełna znajomość treści wybranych pozycji z literatury uzupełniającej, Dobry plus (4.5): 1) znajomość treści omawianych na zajęciach, 2) dobra znajomość literatury omawianej na zajęciach, 3) umiejętność rekonstrukcji głównych tez interpretacyjnych autorów wybranych pozycji literatury przedmiotowej, Dobry (4.0): 1) przyzwoita znajomość treści omawianych na zajęciach, 2) znajomość literatury obowiązkowej omawianej na zajęciach, 3) znajomość treści wybranych pozycji z literatury uzupełniającej. Dostateczny plus (3.5): 1) znajomość ¾ materiału omawianego na zajęciach, 2) znajomość omawianych na zajęciach, 3) znajomość treści wybranych pozycji z literatury uzupełniającej Dostateczny (3.0): 1) znajomość 2/3 materiału omawianego na zajęciach, znajomość treści wybranych pozycji z literatury obowiązkowej i uzupełniającej. |
Uwagi: |
Przedmioty spec. doradztwo instytucjonalne i coaching biznesowy, 1 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.