Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Filozofia zarządzania [W1-DF-S2-07] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Filozofia zarządzania [W1-DF-S2-07]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:30 - 17:00
sala SALA AUDYT. ST. AULA
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 49
Limit miejsc: 50
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mariusz Wojewoda
Literatura:

1. Etyka w zarządzaniu: K. Kietliński, V.M. Reyes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Kraków 2005, s. 185–202.

2. Konflikty w organizacjach: A. Szapar, Konflikty w organizacjach. W: Mediacje. Teoria i praktyka. Red. E. Gmurzyńska, R. Morek, Warszawa 2014, s. 97–114.

3. Zarządzanie turkusowe: F. Laloux, Pracować inaczej. Wydawnictwo Studio Emka. Warszawa 2016, s. 52–68, 270–280.

4. Kultura organizacji: F. Laloux, Pracować inaczej. Wydawnictwo Studio Emka. Warszawa 2016, s. 270–280.

5. Motywowanie do pracy: Michael Armstrong, Zarządzanie ludźmi. Praktyczny przewodnik dla menadżerów liniowych, Poznań 2007, s. 31–54.

6. Potencjał liderów: John Hoover, Angelo Valenti, Kultura i przywództwo, W: Uwolnić potencjał liderów, Kraków 2009, s. 17–78.

7. Zakres odpowiedzialności: Deborach Mackin, Podstawy, W: Budowanie zespołu. Zestaw narzędzi, Poznań 2011, s.115–136.

8. Budowanie zespołu: Deborach Mackin, Podstawy, W: Budowanie zespołu. Zestaw narzędzi, Poznań 2011, s. 15–56.

9. Zarządzanie i coaching: Mark Thomas, Mistrzowskie zarządzanie ludźmi. Tworzenie skutecznego zespołu poprzez motywowanie, wspieranie i przywództwo, Warszawa 2010, s. 131–162.

10. Coach w zespole: M. Huflejt-Łukasik, P. Turkowski, Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha, W: Coaching. Katalizator rozwoju organizacji, red. L.D. Czarkowska, Wydawnictwo New Dawn, Warszawa 2011, s. 124–138.

11. Coaching integratywny: J. Passmore, Coaching integratywny: rozwój i wdrażanie modelu w praktyce executive coachingu, W: Coaching. Katalizator rozwoju organizacji, red. L.D. Czarkowska, Wydawnictwo New Dawn, Warszawa 201, s. 11–26.

12. Coaching w zarządzaniu: L. D. Czarkowska, Business coaching a cechy, motywy i działania przedsiębiorcze. Sztuka dokonywania wyborów i podejmowania decyzji w coachingu dla przedsiębiorców, W: Business coaching, jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości. Red. L. D. Czarkowska, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2015, s. 35–54.

13. Zarządzanie wiedzą: A. Jashapara, Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, Warszawa 2006, s. 79–112.

14. Coaching i zarządzanie wiedzą: P. Łychmus, Warunki skutecznego coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych, W: Coaching oparty na wiedzy w treningach kierowniczych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010, s. 63–86.

Lektura na egzamin dla wszystkich: J. Rogers, K. Whittleworth, A. Gilbert, Menadżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, GWP, Sopot 2015.

Zakres tematów:

1. Złe przywództwo

2. Zarządzanie przez lęk

3. Zarządzanie i biurokracja

4. Przywództwo przez zalety moralne

5. Zarządzanie i coaching

6. Motywowanie do pracy

7. Potencjał liderów

8. Budowanie zespołu

9. Zakres odpowiedzialności

10. Zarządzanie wiedzą

11. Filozofia zarządzania

12. Aksjologia zarządzania

Metody dydaktyczne:

Analiza tekstu, dyskusja, analiza przypadku

Metody i kryteria oceniania:

Bardzo dobry (5.0):

1) kompletna znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) bardzo dobra znajomość omawianej na zajęciach literatury obowiązkowej,

3) pełna znajomość treści wybranych pozycji z literatury uzupełniającej,

Dobry plus (4.5):

1) znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) dobra znajomość literatury omawianej na zajęciach,

3) umiejętność rekonstrukcji głównych tez interpretacyjnych autorów wybranych pozycji literatury przedmiotowej,

Dobry (4.0):

1) przyzwoita znajomość treści omawianych na zajęciach,

2) znajomość literatury obowiązkowej omawianej na zajęciach,

3) znajomość treści wybranych pozycji z literatury uzupełniającej.

Dostateczny plus (3.5):

1) znajomość ¾ materiału omawianego na zajęciach,

2) znajomość omawianych na zajęciach,

3) znajomość treści wybranych pozycji z literatury uzupełniającej

Dostateczny (3.0):

1) znajomość 2/3 materiału omawianego na zajęciach,

znajomość treści wybranych pozycji z literatury obowiązkowej i uzupełniającej.

Uwagi:

Przedmioty spec. doradztwo instytucjonalne i coaching biznesowy, 1 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonarne II stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)