Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP] semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15
sala 236
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 40
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Marek Mazur
Literatura:

Adamik-Szysiak M., Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, 2018

Alberski R., (red), Wybory samorządowe na Dolnym Śląsku w 2006 r. Wzorce rywalizacji w lokalnych systemach politycznych, Wrocław 2008

Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017

Bartnicki S., Determinanty sukcesu wyborczego w wyborach konkurencyjnych w 2014 r. na stanowiska lokalnej egzekutywy w gminach miejskich, wiejskich i miejsko-wiejskich, Drzonek M., Oświecimski K., Wołek A., (red.): Polityka lokalnie. Kampania w wyborach samorządowych 2014, Kraków 2016

Bukowski M, Flis J., Hess A., Szymańska A.: Rządzący i opozycja. Partie sejmowe i lokalne w małopolskich wyborach samorządowych, Kraków 2016

Cichosz M., Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, w: Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyka, Wrocław 2002

Galent Marcin, Psychografia, emocje społeczne i nowe formy komunikacji politycznej, „Zeszyty Prasoznawcze” T. 60, nr 2 (230), Kraków 2017

Gendźwiłł Adam, Dlaczego sukces? Analiza wyników wyborów prezydentów największych polskich miast, w: Raciborski J., (red.) Studia nad wyborami. Polska 2005-2006, Warszawa 2008

Hess A., M. Mazur (red.): Wybory samorządowe w mediach regionalnych. Dzienniki regionalne i telewizyjne audycje wyborcze jako platformy komunikacji politycznej, Katowice 2012

Jacuński Michał, Sieciowe komunikowanie polityczne w Polsce. Perspektywa aktorów politycznych, Wrocław 2016

Jeziński Marek, Marketing polityczny a procesy akulturacyjne przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004

Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007.

Kozłowska A., Reklama techniki perswazyjne, Warszawa 2011;

Olczyk Tomasz, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa 2009

Popkin Samuel L., Spekulujący wyborca: komunikacja i perswazja w kampaniach prezydenckich, w: Władza i społeczeństwo 2 (wybór i opracowanie J. Szczupaczyński), Warszawa 1998

Szalkiewicz W., Sokołowski M., Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania władzy. Studia nad manipulacja i propagandą, Toruń 2017

Szostok P., Rajczyk R., Komunikowanie lokalne w Polsce. O instrumentach polityki komunikacyjnej samorządów, Katowice 2013

Szostok P.: Poczucie podmiotowości komunikacyjnej w samorządzie terytorialnym w Polsce, Toruń 2017

Wierzchołowski G., Jak wygrać wybory samorządowe, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014

Zajdowski K., Marketing produktu politycznego. Analiza porównawcza, Warszawa 2017

Zakres tematów:

Tematyka wykładów obejmuje omówienie uwarunkowań miejskich kampanii politycznych (profesjonalizacji kampanii wyborczych w ujęciu strukturalnym oraz strategicznym, specyfiki zachowań wyborczych w wyborach lokalnych, skuteczności kampanii politycznych, zmiany środowiska informacyjnego kampanii pod wpływem rozwoju nowych mediów), teoretycznych i praktycznych aspektów projektowania koncepcji (przegląd podejść strategicznych w kampaniach politycznych, pozycjonowanie ofert wyborczych, narracja marketingowa) oraz implementacji koncepcji kampanii politycznych (specyfika kanałów komunikacji /w szczególności technologii nowych mediów/, typologia metod i technik perswazji w komunikacji wyborczej w reklamie politycznej.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca (omówienie podstawowych kategorii i wybranych ujęć teoretycznych, dyskusja wybranych problemów badawczych, prezentacja wyników wybranych badań empirycznych, studia przypadku), analiza danych empirycznych, wykorzystanie baz danych

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny

kryterium oceny: przygotowanie merytoryczne w ramach zagadnień egzaminacyjnych określonych przez prowadzącego

Uwagi:

PMiDP, 2 sem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)