Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15
sala 236 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Marek Mazur |
Literatura: |
Adamik-Szysiak M., Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, 2018 Alberski R., (red), Wybory samorządowe na Dolnym Śląsku w 2006 r. Wzorce rywalizacji w lokalnych systemach politycznych, Wrocław 2008 Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017 Bartnicki S., Determinanty sukcesu wyborczego w wyborach konkurencyjnych w 2014 r. na stanowiska lokalnej egzekutywy w gminach miejskich, wiejskich i miejsko-wiejskich, Drzonek M., Oświecimski K., Wołek A., (red.): Polityka lokalnie. Kampania w wyborach samorządowych 2014, Kraków 2016 Bukowski M, Flis J., Hess A., Szymańska A.: Rządzący i opozycja. Partie sejmowe i lokalne w małopolskich wyborach samorządowych, Kraków 2016 Cichosz M., Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, w: Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyka, Wrocław 2002 Galent Marcin, Psychografia, emocje społeczne i nowe formy komunikacji politycznej, „Zeszyty Prasoznawcze” T. 60, nr 2 (230), Kraków 2017 Gendźwiłł Adam, Dlaczego sukces? Analiza wyników wyborów prezydentów największych polskich miast, w: Raciborski J., (red.) Studia nad wyborami. Polska 2005-2006, Warszawa 2008 Hess A., M. Mazur (red.): Wybory samorządowe w mediach regionalnych. Dzienniki regionalne i telewizyjne audycje wyborcze jako platformy komunikacji politycznej, Katowice 2012 Jacuński Michał, Sieciowe komunikowanie polityczne w Polsce. Perspektywa aktorów politycznych, Wrocław 2016 Jeziński Marek, Marketing polityczny a procesy akulturacyjne przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004 Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007. Kozłowska A., Reklama techniki perswazyjne, Warszawa 2011; Olczyk Tomasz, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa 2009 Popkin Samuel L., Spekulujący wyborca: komunikacja i perswazja w kampaniach prezydenckich, w: Władza i społeczeństwo 2 (wybór i opracowanie J. Szczupaczyński), Warszawa 1998 Szalkiewicz W., Sokołowski M., Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania władzy. Studia nad manipulacja i propagandą, Toruń 2017 Szostok P., Rajczyk R., Komunikowanie lokalne w Polsce. O instrumentach polityki komunikacyjnej samorządów, Katowice 2013 Szostok P.: Poczucie podmiotowości komunikacyjnej w samorządzie terytorialnym w Polsce, Toruń 2017 Wierzchołowski G., Jak wygrać wybory samorządowe, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014 Zajdowski K., Marketing produktu politycznego. Analiza porównawcza, Warszawa 2017 |
Zakres tematów: |
Tematyka wykładów obejmuje omówienie uwarunkowań miejskich kampanii politycznych (profesjonalizacji kampanii wyborczych w ujęciu strukturalnym oraz strategicznym, specyfiki zachowań wyborczych w wyborach lokalnych, skuteczności kampanii politycznych, zmiany środowiska informacyjnego kampanii pod wpływem rozwoju nowych mediów), teoretycznych i praktycznych aspektów projektowania koncepcji (przegląd podejść strategicznych w kampaniach politycznych, pozycjonowanie ofert wyborczych, narracja marketingowa) oraz implementacji koncepcji kampanii politycznych (specyfika kanałów komunikacji /w szczególności technologii nowych mediów/, typologia metod i technik perswazji w komunikacji wyborczej w reklamie politycznej. |
Metody dydaktyczne: |
metoda podająca (omówienie podstawowych kategorii i wybranych ujęć teoretycznych, dyskusja wybranych problemów badawczych, prezentacja wyników wybranych badań empirycznych, studia przypadku), analiza danych empirycznych, wykorzystanie baz danych |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny kryterium oceny: przygotowanie merytoryczne w ramach zagadnień egzaminacyjnych określonych przez prowadzącego |
Uwagi: |
PMiDP, 2 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.