Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15
sala 236
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 40
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marek Mazur
Literatura:

Adamik-Szysiak M., A. Łukasik-Turecka, B. Romiszewska: Barwy wyborczej kampanii samorządowej 2014 na Lubelszczyźnie, Lublin 2016

Adamik-Szysiak M., Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, 2018

Alberski R., (red), Wybory samorządowe na Dolnym Śląsku w 2006 r. Wzorce rywalizacji w lokalnych systemach politycznych, Wrocław 2008

Bartnicki S., Determinanty sukcesu wyborczego w wyborach konkurencyjnych w 2014 r. na stanowiska lokalnej egzekutywy w gminach miejskich, wiejskich i miejsko-wiejskich, Drzonek M., Oświecimski K., Wołek A., (red.): Polityka lokalnie. Kampania w wyborach samorządowych 2014, Kraków 2016

Bukowski M, Flis J., Hess A., Szymańska A.: Rządzący i opozycja. Partie sejmowe i lokalne w małopolskich wyborach samorządowych, Kraków 2016

Cichosz M., Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, w: Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyka, Wrocław 2002

Duda Aneta (red.), Public relations miast i regionów, Warszawa 2010

Ganowicz E., Rubisz L. (red).), Polityka lokalna. Właściwości, determinanty, podmioty, Toruń 2008

Gendźwiłł Adam, Dlaczego sukces? Analiza wyników wyborów prezydentów największych polskich miast, w: Raciborski J., (red.) Studia nad wyborami. Polska 2005-2006, Warszawa 2008

Hess A., M. Mazur (red.): Wybory samorządowe w mediach regionalnych. Dzienniki regionalne i telewizyjne audycje wyborcze jako platformy komunikacji politycznej, Katowice 2012

Jóźwik Wojciech: Media relations w samorządzie, w: Duda Aneta (red.), Public relations miast i regionów, Warszawa 2010

Kolczyński M., (red.), Wybory samorządowe 2010 w województwie śląskim. Wybrane aspekty rywalizacji wyborczej, Katowice 2012

Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007.

Kozłowska A., Reklama techniki perswazyjne, Warszawa 2011;

Nowak K., Wykorzystanie narzędzi komunikowania internetowego w gminach województwa małopolskiego (praca doktorska UJ Kraków 2019)

Szostok P., Rajczyk R., Komunikowanie lokalne w Polsce. O instrumentach polityki komunikacyjnej samorządów, Katowice 2013

Szostok P.: Poczucie podmiotowości komunikacyjnej w samorządzie terytorialnym w Polsce, Toruń 2017

Wierzchołowski G., Jak wygrać wybory samorządowe, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014

Zajdowski K., Marketing produktu politycznego. Analiza porównawcza, Warszawa 2017

Zakres tematów:

Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz podstawowe umiejętności z zakresu opisu i ewaluacji miejskich kampanii politycznych pod kątem modelowych rozwiązań wynikających z teorii oraz doświadczeń kampanii politycznych. Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia specyfiki komunikacji politycznej w wyborach samorządowych, relacji mediów i polityki na poziomie lokalnym, marketingowej komunikacji politycznej, specyfiki wykorzystania nowych mediów w kampanii wyborczej oraz technik perswazyjnych w reklamie politycznej. Na zajęciach realizowane będą przez studentów projekty dotyczące następujących tematów: 1) audyt komunikacyjny wybranego miasta. Cele: a) analiza celów i koncepcji komunikacji miasta na zewnątrz, b) identyfikacja i przegląd kanałów komunikacyjnych wykorzystywanych przez miasto, c) analiza komunikacji miasta w mediach społecznościowych w wybranym okresie; d) próba oceny koncepcji oraz implementacji komunikacji miasta na zewnątrz. Podstawowe źródła: badanie dokumentów, analiza zawartości treści komunikacji miasta (w mediach społecznościowych w ujęciu systematycznym pod kątem dostosowania się do logiki nowych mediów w komunikowaniu politycznym), wywiady z osobami odpowiedzialnymi w urzędzie za komunikację miasta na zewnątrz. 2) analiza wyników ostatnich wyborów na prezydenta / burmistrza miasta. Cel: przegląd i analiza czynników wyniku wyborów: marketing kandydatów /substrategie/, czynniki wyborcze /układ rywalizacji i zachowania wyborcze/, jakość rządzenia. Źródła: ankiety / wywiady; badania dokumentalne (m.in. analiza danych o zachowaniach wyborczych PKW).

Metody dydaktyczne:

 dyskusja w grupie moderowana przez prowadzącego,

 analiza danych empirycznych, wykorzystanie baz danych,

 przygotowanie i prezentacja projektów przygotowanych przez studentów.

Metody i kryteria oceniania:

metody i kryteria oceniania:

- ocena przez prowadzącego wypowiedzi studentów w trakcie zajęć,

- ocena przez prowadzącego sposobu wykonania przez studentów praktycznych zadań realizowanych w ramach zajęć.

kryteria oceny:

 przegotowanie merytoryczne,

 zaangażowanie i twórcze podejście do zadań realizowanych w ramach zajęć.

Aby otrzymać ocenę dostateczną student poprawnie realizuje wybrany projekt oraz wykazuje się wiedzą na podstawowym poziomie zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się w stopniu dostatecznym umiejętnościami opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu strategii komunikacyjnych właściwych dla miejskich kampanii politycznych.

Aby otrzymać ocenę dobrą student poprawnie realizuje wybrany projekt oraz wykazuje się dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu strategii komunikacyjnych właściwych dla miejskich kampanii politycznych.

Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student realizuje wybrany projekt w sposób bardzo dobry oraz wykazuje się bardzo dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu strategii komunikacyjnych właściwych dla miejskich kampanii politycznych. Postawę studenta charakteryzuje ponadto twórcze podejście oraz zaangażowanie w poszukiwaniu dodatkowych, wartościowych poznawczo informacji oraz nowych rozwiązań omawianych teoretycznych oraz praktycznych problemów.

Uwagi:

PMiDP, 2 sem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)