Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł specjalizacyjny DP-2: Miejskie kampanie polityczne [W3-PD-S2-MS-DP2-MKP] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15
sala 236 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marek Mazur |
Literatura: |
Adamik-Szysiak M., A. Łukasik-Turecka, B. Romiszewska: Barwy wyborczej kampanii samorządowej 2014 na Lubelszczyźnie, Lublin 2016 Adamik-Szysiak M., Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, 2018 Alberski R., (red), Wybory samorządowe na Dolnym Śląsku w 2006 r. Wzorce rywalizacji w lokalnych systemach politycznych, Wrocław 2008 Bartnicki S., Determinanty sukcesu wyborczego w wyborach konkurencyjnych w 2014 r. na stanowiska lokalnej egzekutywy w gminach miejskich, wiejskich i miejsko-wiejskich, Drzonek M., Oświecimski K., Wołek A., (red.): Polityka lokalnie. Kampania w wyborach samorządowych 2014, Kraków 2016 Bukowski M, Flis J., Hess A., Szymańska A.: Rządzący i opozycja. Partie sejmowe i lokalne w małopolskich wyborach samorządowych, Kraków 2016 Cichosz M., Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, w: Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyka, Wrocław 2002 Duda Aneta (red.), Public relations miast i regionów, Warszawa 2010 Ganowicz E., Rubisz L. (red).), Polityka lokalna. Właściwości, determinanty, podmioty, Toruń 2008 Gendźwiłł Adam, Dlaczego sukces? Analiza wyników wyborów prezydentów największych polskich miast, w: Raciborski J., (red.) Studia nad wyborami. Polska 2005-2006, Warszawa 2008 Hess A., M. Mazur (red.): Wybory samorządowe w mediach regionalnych. Dzienniki regionalne i telewizyjne audycje wyborcze jako platformy komunikacji politycznej, Katowice 2012 Jóźwik Wojciech: Media relations w samorządzie, w: Duda Aneta (red.), Public relations miast i regionów, Warszawa 2010 Kolczyński M., (red.), Wybory samorządowe 2010 w województwie śląskim. Wybrane aspekty rywalizacji wyborczej, Katowice 2012 Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007. Kozłowska A., Reklama techniki perswazyjne, Warszawa 2011; Nowak K., Wykorzystanie narzędzi komunikowania internetowego w gminach województwa małopolskiego (praca doktorska UJ Kraków 2019) Szostok P., Rajczyk R., Komunikowanie lokalne w Polsce. O instrumentach polityki komunikacyjnej samorządów, Katowice 2013 Szostok P.: Poczucie podmiotowości komunikacyjnej w samorządzie terytorialnym w Polsce, Toruń 2017 Wierzchołowski G., Jak wygrać wybory samorządowe, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014 Zajdowski K., Marketing produktu politycznego. Analiza porównawcza, Warszawa 2017 |
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz podstawowe umiejętności z zakresu opisu i ewaluacji miejskich kampanii politycznych pod kątem modelowych rozwiązań wynikających z teorii oraz doświadczeń kampanii politycznych. Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia specyfiki komunikacji politycznej w wyborach samorządowych, relacji mediów i polityki na poziomie lokalnym, marketingowej komunikacji politycznej, specyfiki wykorzystania nowych mediów w kampanii wyborczej oraz technik perswazyjnych w reklamie politycznej. Na zajęciach realizowane będą przez studentów projekty dotyczące następujących tematów: 1) audyt komunikacyjny wybranego miasta. Cele: a) analiza celów i koncepcji komunikacji miasta na zewnątrz, b) identyfikacja i przegląd kanałów komunikacyjnych wykorzystywanych przez miasto, c) analiza komunikacji miasta w mediach społecznościowych w wybranym okresie; d) próba oceny koncepcji oraz implementacji komunikacji miasta na zewnątrz. Podstawowe źródła: badanie dokumentów, analiza zawartości treści komunikacji miasta (w mediach społecznościowych w ujęciu systematycznym pod kątem dostosowania się do logiki nowych mediów w komunikowaniu politycznym), wywiady z osobami odpowiedzialnymi w urzędzie za komunikację miasta na zewnątrz. 2) analiza wyników ostatnich wyborów na prezydenta / burmistrza miasta. Cel: przegląd i analiza czynników wyniku wyborów: marketing kandydatów /substrategie/, czynniki wyborcze /układ rywalizacji i zachowania wyborcze/, jakość rządzenia. Źródła: ankiety / wywiady; badania dokumentalne (m.in. analiza danych o zachowaniach wyborczych PKW). |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja w grupie moderowana przez prowadzącego, analiza danych empirycznych, wykorzystanie baz danych, przygotowanie i prezentacja projektów przygotowanych przez studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
metody i kryteria oceniania: - ocena przez prowadzącego wypowiedzi studentów w trakcie zajęć, - ocena przez prowadzącego sposobu wykonania przez studentów praktycznych zadań realizowanych w ramach zajęć. kryteria oceny: przegotowanie merytoryczne, zaangażowanie i twórcze podejście do zadań realizowanych w ramach zajęć. Aby otrzymać ocenę dostateczną student poprawnie realizuje wybrany projekt oraz wykazuje się wiedzą na podstawowym poziomie zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się w stopniu dostatecznym umiejętnościami opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu strategii komunikacyjnych właściwych dla miejskich kampanii politycznych. Aby otrzymać ocenę dobrą student poprawnie realizuje wybrany projekt oraz wykazuje się dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu strategii komunikacyjnych właściwych dla miejskich kampanii politycznych. Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student realizuje wybrany projekt w sposób bardzo dobry oraz wykazuje się bardzo dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu strategii komunikacyjnych właściwych dla miejskich kampanii politycznych. Postawę studenta charakteryzuje ponadto twórcze podejście oraz zaangażowanie w poszukiwaniu dodatkowych, wartościowych poznawczo informacji oraz nowych rozwiązań omawianych teoretycznych oraz praktycznych problemów. |
Uwagi: |
PMiDP, 2 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.