Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4, Tekst akademicki 2 [02-FA-TX-S1PNJ4-TA-4] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4, Tekst akademicki 2 [02-FA-TX-S1PNJ4-TA-4]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala 2.17
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Agnieszka Ślęzak-Świat
Literatura:

Pozycje podstawowe:

Bailey, S. (2011) Academic Writing: A Handbook for International Students (3rd Ed.) London and New York: Routledge.

McCarthy, M., and F. O’Dell. 2008. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: CUP.

Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic Writing for Graduate Students: A Course for Non-Native Speakers of English. Ann Arbor: University of Michigan Press

Literatura uzupełniająca:

Flowerdew, John, and Matthew Peacock (eds.). 2001. Research Perspectives on English for Academic Purposes. Cambridge: CUP.

Evans, Virginia. 2000. Successful Writing Proficiency. 2nd edition. Newbury: Express Publishing.

Macpherson, Robin. 2001. Advanced Written English. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

1. Język pisany, a język mówiony

2. Zjawisko plagiatu i kompilacja. Etyczne problemy prowadzenia badań naukowych i rozpowszechniania ich wyników.

3. Prace źródłowe i krytyczne. Sposoby cytowania. Cytowanie w tekście i w przypisie. Dłuższe cytaty dosłowne i parafraza. Funkcja przypisów. Bibliografia, a spis prac cytowanych. Ćwiczenia w parafrazowaniu z podawaniem źródeł.

4. Kompozycja akapitu z cytowaniem źródeł.

5. Stylistyka tekstu akademickiego – intensywne ćwiczenia stylistyczne.

6. Spójność tekstu – ćwiczenia.

Metody dydaktyczne:

- Analiza wybranych zagadnień z wykorzystaniem podanej literatury;

- Wspólne omówienie wybranych zagadnień;

- Intensywne ćwiczenia stylistyczne i w pisaniu (ze szczególnym uwzględnieniem eseju z cytowaniem źródeł).

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie testów i tekstów pisanych w trakcie zajęć (eseje lub ich fragmenty z cytowaniem źródeł). Prace pisemne przygotowywane na zajęciach oddawane są bezpośrednio po zakończeniu zajęć, a ich omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach.

Uwagi:

II rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem chińskim

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)