Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4, Tekst akademicki 2 [02-FA-TX-S1PNJ4-TA-4]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4, Tekst akademicki 2 [02-FA-TX-S1PNJ4-TA-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala 2.17 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Agnieszka Ślęzak-Świat |
Literatura: |
Pozycje podstawowe: Bailey, S. (2011) Academic Writing: A Handbook for International Students (3rd Ed.) London and New York: Routledge. McCarthy, M., and F. O’Dell. 2008. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: CUP. Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic Writing for Graduate Students: A Course for Non-Native Speakers of English. Ann Arbor: University of Michigan Press Literatura uzupełniająca: Flowerdew, John, and Matthew Peacock (eds.). 2001. Research Perspectives on English for Academic Purposes. Cambridge: CUP. Evans, Virginia. 2000. Successful Writing Proficiency. 2nd edition. Newbury: Express Publishing. Macpherson, Robin. 2001. Advanced Written English. Warszawa: PWN. |
Zakres tematów: |
1. Język pisany, a język mówiony 2. Zjawisko plagiatu i kompilacja. Etyczne problemy prowadzenia badań naukowych i rozpowszechniania ich wyników. 3. Prace źródłowe i krytyczne. Sposoby cytowania. Cytowanie w tekście i w przypisie. Dłuższe cytaty dosłowne i parafraza. Funkcja przypisów. Bibliografia, a spis prac cytowanych. Ćwiczenia w parafrazowaniu z podawaniem źródeł. 4. Kompozycja akapitu z cytowaniem źródeł. 5. Stylistyka tekstu akademickiego – intensywne ćwiczenia stylistyczne. 6. Spójność tekstu – ćwiczenia. |
Metody dydaktyczne: |
- Analiza wybranych zagadnień z wykorzystaniem podanej literatury; - Wspólne omówienie wybranych zagadnień; - Intensywne ćwiczenia stylistyczne i w pisaniu (ze szczególnym uwzględnieniem eseju z cytowaniem źródeł). |
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie testów i tekstów pisanych w trakcie zajęć (eseje lub ich fragmenty z cytowaniem źródeł). Prace pisemne przygotowywane na zajęciach oddawane są bezpośrednio po zakończeniu zajęć, a ich omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach. |
Uwagi: |
II rok filologii angielskiej, specjalność tłumaczeniowa z językiem chińskim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.