Psychologia społeczna [02-KP-DW-S1-PS]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia społeczna [02-KP-DW-S1-PS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 15:30 - 17:00
sala 205/3 Wydział Teologiczny (Katowice, ul. Jordana 18) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Moroń | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Aronson, E., Wilson, T. D. i Akert, R. M. (2012). Psychologia społeczna. Poznań: Zysk – S-ka. Balawajder, K. (1998). Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji. Katowice: WUŚ. Brycz, H. (2012). Człowiek instrukcja obsługi: przewodnik po zachowaniach społecznych. Sopot: Smak Słowa. Clarke, D. (2005). Zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Gdańsk: GWP. Jarymowicz, M. (2000). Psychologia tożsamości. W: J. Strelau (red.), Psychologia podręcznik akademicki (s. 107-125). Gdańsk: GWP. Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia: o myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina. Kenrick, D., Neuberg, S. i Cialdini R. (2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Kofta, M. i Bilewicz, M. (2011) (red.). Wobec obcych. Zagrożenia psychologiczne a stosunki międzygrupowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Krahe, B. (2004). Agresja. Gdańsk: GWP. Leathers, D. G. (2003). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Łukaszewski W. (2003). Wielkie pytania psychologii. Gdańsk: GWP. Łukaszewski, W., Doliński, D., Fila-Jankowska, A., Maruszewski, T., Niedźwieńska, A., Oleś, P. i Szkudlarek, T. (2012). Tożsamość. Trudne pytanie kim jestem. Sopot: Smak Słowa. Mika, S. (1984). Psychologia społeczna. Warszawa: PWN. Nisbett R. (2011). Geografia myślenia. Sopot: Smak Słowa. [s. 37-88] Pawłowski, B. (2009) (red.). Biologia atrakcyjności człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Wilmot, W. W. i Hocker, J. L. (2011). Konflikty między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Zimbardo, Ph. G. i Leippe, M. R. (2004). Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego. Poznań: Zysk i Ska. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia 1. Wprowadzenie – człowiek w sytuacji Zajęcia 2. Postrzeganie siebie i innych. Zasada oszczędności poznawczej i dysonans poznawczy w spostrzeganiu społecznym. Zajęcia 3. Psychologia Ja (źródła; autoregulacja) Zajęcia 4. Postawy i zmiana postaw Zajęcia 5. Atrakcyjność interpersonalna Zajęcia 6. Interakcje międzyludzkie: wsparcie i pomoc, agresja i konflikty. Interwencje psychologiczne. Zajęcia 7. Relacje międzygrupowe: od uprzedzeń do współpracy. Zajęcia 8. Podsumowanie i zaliczenia. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje multimedialne, praca z tekstem, praca w małych grupach, analizy przypadków |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aby uzyskać zaliczenie należy spełnić następujące warunki: (A) Obecność na zajęciach. Spośród 8 planowych zajęć student może opuścić bezkarnie jedne zajęcia. Każde kolejne nieobecności wiążą się albo z adekwatnym obniżeniem oceny końcowej (opcja dla mniej ambitnych), albo z możliwością spotkania się z prowadzącym w okolicznościach pokoju nr 240 w umówionym wcześniej terminie celem rzeczowej rozmowy na temat, realizowany w czasie nieobecności. Warunkiem wstępnym zaliczenia jest 90% frekwencja na zajęciach. (B) Kolokwium, które będzie sprawdzać wiedzę z zakresu literatury podstawowej oraz umiejętność wyprowadzania wniosków z analizowanych ujęć teoretycznych procesu komunikowania się. Przed kolokwium prowadzący przekaże listę (stosunkowo szczegółową) zagadnień. Punktacja: ocena dostateczna (51%-60% punktacji maksymalnej kolokwium); dostateczny plus (61%-70%); dobry (71%-80%); dobry plus (81%-90%); bardzo dobry (91%-100%) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
3 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej-specj.logopedyczna /stacj. I st./ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.