Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura i literatura: Moduł 1, Wstęp do literaturoznawstwa 1 [W1-FA-NX-S1-KL-WL-2] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kultura i literatura: Moduł 1, Wstęp do literaturoznawstwa 1 [W1-FA-NX-S1-KL-WL-2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala 1.46
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Jajszczok
Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. William Shakespeare, Sonnet 127

2. Dylan Thomas, "A Refusal to Mourn the Death, by Fire, of a Child in London"

3. John Barth, "Frame-tale"

4. Adrienne Rich "Diving into the Wreck"

5. Charlotte Perkins Gilman, "The Yellow Wallpaper"

6. Oscar Wilde, "The Importance of Being Earnest"

7. Edgar Allan Poe, "The Cask of Amontillado"

8. Andrew Marvell, "To His Coy Mistress"

9. Austin R. Freeman, "The Pathologist to the Rescue"

10. Edgar Allan Poe, "The Oval Portrait"

11. Andrew Motion, "Rainfall"

Literatura uzupełniająca

Chimamanda Ngozi Adichie, We Should All Be Feminists. (London: 4th Estate, 2018).

Chris Baldick, The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms (Oxford: Oxford University Press, 2001).

Peter Barry, Beginning Theory, Third edition. (Manchester and New York: Manchester University Press, 2009)

Vincent B. Leitch et al., The Norton Anthology: Theory and Criticism (New York: Norton, 2001)

Julie Rivkin and Michael Ryan, Literary Theory: An Anthology. Second Edition (Oxford: Blackwell, 2004)

Zakres tematów:

1.Strukturalizm: interpretacja tekstu

2. Dekonstrukcja: interpretacja tekstu

3. Postmodernizm: interpretacja tekstu

4. Psychoanaliza: interpretacja tekstu

5. Krytyka feministyczna: interpretacja tekstu

6. Krytyka queer: interpretacja tekstu

7. Marksizm: interpretacja tekstu

8. Nowy Historycyzm: interpretacja tekstu

9. Postkolonializm: interpretacja tekstu

10. Narratologia: interpretacja tekstu

11. Ekokrytycyzm: interpretacja tekstu

12. Wypowiedź pisemna

Metody dydaktyczne:

Dyskusja nad tekstem, praca w grupach, esej zaliczeniowy

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie eseju interpretacyjnego napisanego na ostatnich zajęciach w semestrze (80% oceny) i udziału w zajęciach (20% oceny)

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność nauczycielska z informatyką

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)