Współczesne społeczeństwo polskie [05-SO-S1-WSP]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Współczesne społeczeństwo polskie [05-SO-S1-WSP] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 235 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Maja Drzazga-Lech |
Literatura: |
Współczesne społeczeństwo polskie, Anna Giza i Małgorzata Sikorska (red), wybrane rozdziały. Diagnoza społeczna, www.diagnoza.com, raport z 2015 roku, autor: Janusz Czapliński, wwybrane rozdziały. Raporty: Społeczne poparcie protestu nauczycieli, CBOS 2019 Zdrowie psychiczne Polaków, CBOS, 2012 Depresja w doświadczeniach i opiniach , CBOS • Kobiety i mężczyźni w rodzinie, CBOS 2018 Osoby niezamężne i nieżonate w polskich rodzinach, CBOS 2017 Ciemna strona macierzyństwa. O niepokojach współczesnych matek. 2012. Przemoc domowa wobec dzieci, CBOS, 2019 Religijność Polaków i ocena sytuacji Kościoła Katolickiego, CBOS 2018 Zasady moralne a religia, CBOS 2017 Postawy wobec islamu i muzułmanów, CBOS 2019 Codzienna aktywność Polaków. Autoportret i obraz środowiska społecznego w latach 1988 – 2018. CBOS 2018 Korzystanie z Internetu, CBOS 2019 Wiarygodność mediów, CBOS 2019 Do pracy czy na studia? Zmiany w decyzjach edukacyjnych młodzieży, CBOS 2019 Sytuacja na rynku pracy w ocenach i doświadczeniach Polaków, CBOS 2019 Kobiety i mężczyźni na rynku pracy, CBOS 2018 Społeczne postrzeganie bogactwa i ludzi bogatych, CBOS 2019 |
Zakres tematów: |
1. Mieszkańcy Polski 2. Edukacja 3. Zdrowie 4. Życie rodzinne 5. Życie religijne 6. Style życia Polaków 7. Korzystanie z mediów 8. Rynek pracy 9. Ubóstwo i zamożność |
Metody dydaktyczne: |
Metoda ćwiczebna Metoda projektów Moderowana dyskusja Burza mózgów Stoliki eksperckie |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność na zajęciach. Możliwe są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Obowiązuje znajomość tematyki z wszystkich zajęć. W przypadku większej liczby nieobecności, znajomością tekstów, które były omawiane na zajęciach należy się wykazać w trakcie konsultacji. Można skorzystać z opcji sporządzenia pisemnych notatek z przeczytanego tekstu. 2. Aktywność na zajęciach. Merytoryczne wypowiedzi, nawiązujące do omawianego na zajęciach tekstu, będą zaznaczane + przy nazwisku aktywnej osoby na liście obecności. 3. Zajęcia rozpoczynają się od krótkiego quizu online. Punktacja uzyskana w quizach od 91 - 100 % dodaje 1 punkt do oceny końcowej. Całość zajęć jest wspomagana online (kurs na platformie moodle) 4. Dodaktowa aktywność studentów np. referaty bądź Debata Oxfordzka, zrealizowana w sposób merytoryczny, dodaje 1 punkt do oceny końcowej. 5. Studenci pracują w oparciu o metodę projektu. Wytyczne dotyczące zadania grupowego są również zamieszczone w kursie online. Studenci pracują w grupach 4-5 osobowych. W każdej grupie projektowej jest 1 lider zespołu, 2-3 specjalistów, 1 sekretarz: Opis zadania 5.1. Zaproponujcie Państwo temat dotyczący Współczesnego społeczeństwa polskiego.Chodzi o temat nieomawiany na zajęciach. 5.2. Znajdźcie literaturę socjologiczną potrzebną do opracowania tego tematu. 5.3. Podzielcie się Państwo tą literaturą 5.4. Napiszcie Państwo konspekt projektu (rozpiszcie w punktach w jaki sposób chcecie przedstawić/rozwinąć zaproponowany temat projektu) 5.5. Jedna osoba powinna przesłać ten konspekt do kursu na moodle 5.6. Przygotujcie Państwo prezentację projektu w formie pecha-kuchta (20 slajdów po 20 sekund całość) 5.7. Prześlijcie Państwo prezentację do kursu, oraz tekst, który będziecie Państwo wygłaszać prezentując pracę grupie ćwiczeniowej. 5.8. W formie papierowej dostarczcie Państwo prezentację i tekst do prezentacji do osoby prowadzącej zajęcia. Długość dokumentu - minimum 10 stron. 5.9. Praca powinna zawierać minimum 5 socjologicznych pozycji literaturowych. 5.10. Socjologiczna pozycja literaturowa to: książka, fragment książki, artykuł naukowy. 5.11. Możecie Państwo również dodatkowo skorzystać z materiałów dostępnych online, np. z blogów, które są związane z Państwa tematem lub innych. 5.12. Efekt pracy końcowej powinien być spójny, rzetelny pod kątem merytorycznym. Każdy z tych punktów będzie służył jako jedno z kryteriów oceny: 2 ptk – w pełni wykonane 1 pkt – częściowo wykonane 0 pkt - niewykonane |
Uwagi: |
WOWS, 4 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.