Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne społeczeństwo polskie [05-SO-S1-WSP] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne społeczeństwo polskie [05-SO-S1-WSP]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 235
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Maja Drzazga-Lech
Literatura:

Współczesne społeczeństwo polskie, Anna Giza i Małgorzata Sikorska (red), wybrane rozdziały.

Diagnoza społeczna, www.diagnoza.com, raport z 2015 roku, autor: Janusz Czapliński, wwybrane rozdziały.

Raporty:

Społeczne poparcie protestu nauczycieli, CBOS 2019

Zdrowie psychiczne Polaków, CBOS, 2012

Depresja w doświadczeniach i opiniach , CBOS • Kobiety i mężczyźni w rodzinie, CBOS 2018

Osoby niezamężne i nieżonate w polskich rodzinach, CBOS 2017

Ciemna strona macierzyństwa. O niepokojach współczesnych matek. 2012.

Przemoc domowa wobec dzieci, CBOS, 2019

Religijność Polaków i ocena sytuacji Kościoła Katolickiego, CBOS 2018

Zasady moralne a religia, CBOS 2017

Postawy wobec islamu i muzułmanów, CBOS 2019

Codzienna aktywność Polaków. Autoportret i obraz środowiska społecznego w latach 1988 – 2018. CBOS 2018

Korzystanie z Internetu, CBOS 2019

Wiarygodność mediów, CBOS 2019

Do pracy czy na studia? Zmiany w decyzjach edukacyjnych młodzieży, CBOS 2019

Sytuacja na rynku pracy w ocenach i doświadczeniach Polaków, CBOS 2019

Kobiety i mężczyźni na rynku pracy, CBOS 2018

Społeczne postrzeganie bogactwa i ludzi bogatych, CBOS 2019

Zakres tematów:

1. Mieszkańcy Polski

2. Edukacja

3. Zdrowie

4. Życie rodzinne

5. Życie religijne

6. Style życia Polaków

7. Korzystanie z mediów

8. Rynek pracy

9. Ubóstwo i zamożność

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczebna

Metoda projektów

Moderowana dyskusja

Burza mózgów

Stoliki eksperckie

Metody i kryteria oceniania:

1. Obecność na zajęciach.

Możliwe są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Obowiązuje znajomość tematyki z wszystkich zajęć. W przypadku większej liczby nieobecności, znajomością tekstów, które były omawiane na zajęciach należy się wykazać w trakcie konsultacji. Można skorzystać z opcji sporządzenia pisemnych notatek z przeczytanego tekstu.

2. Aktywność na zajęciach.

Merytoryczne wypowiedzi, nawiązujące do omawianego na zajęciach tekstu, będą zaznaczane + przy nazwisku aktywnej osoby na liście obecności.

3. Zajęcia rozpoczynają się od krótkiego quizu online. Punktacja uzyskana w quizach od 91 - 100 % dodaje 1 punkt do oceny końcowej. Całość zajęć jest wspomagana online (kurs na platformie moodle)

4. Dodaktowa aktywność studentów np. referaty bądź Debata Oxfordzka, zrealizowana w sposób merytoryczny, dodaje 1 punkt do oceny końcowej.

5. Studenci pracują w oparciu o metodę projektu. Wytyczne dotyczące zadania grupowego są również zamieszczone w kursie online.

Studenci pracują w grupach 4-5 osobowych. W każdej grupie projektowej jest

1 lider zespołu, 2-3 specjalistów, 1 sekretarz:

Opis zadania

5.1. Zaproponujcie Państwo temat dotyczący Współczesnego społeczeństwa polskiego.Chodzi o temat nieomawiany na zajęciach.

5.2. Znajdźcie literaturę socjologiczną potrzebną do opracowania tego tematu.

5.3. Podzielcie się Państwo tą literaturą

5.4. Napiszcie Państwo konspekt projektu (rozpiszcie w punktach w jaki sposób chcecie przedstawić/rozwinąć zaproponowany temat projektu)

5.5. Jedna osoba powinna przesłać ten konspekt do kursu na moodle

5.6. Przygotujcie Państwo prezentację projektu w formie pecha-kuchta (20 slajdów po 20 sekund całość)

5.7. Prześlijcie Państwo prezentację do kursu, oraz tekst, który będziecie Państwo wygłaszać prezentując pracę grupie ćwiczeniowej.

5.8. W formie papierowej dostarczcie Państwo prezentację i tekst do prezentacji do osoby prowadzącej zajęcia. Długość dokumentu - minimum 10 stron.

5.9. Praca powinna zawierać minimum 5 socjologicznych pozycji literaturowych.

5.10. Socjologiczna pozycja literaturowa to: książka, fragment książki, artykuł naukowy.

5.11. Możecie Państwo również dodatkowo skorzystać z materiałów dostępnych online, np. z blogów, które są związane z Państwa tematem lub innych.

5.12. Efekt pracy końcowej powinien być spójny, rzetelny pod kątem merytorycznym.

Każdy z tych punktów będzie służył jako jedno z kryteriów oceny:

2 ptk – w pełni wykonane

1 pkt – częściowo wykonane

0 pkt - niewykonane

Uwagi:

WOWS, 4 sem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)