Warsztaty komunikacji naukowej [W1-KO-S1-18]
semestr letni 2019/2020
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Warsztaty komunikacji naukowej [W1-KO-S1-18] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 316 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 13 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Wołek |
Literatura: |
• Bielec E. i J., Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Kraków EJB 2000. • Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Przeł. M. Kruszewski, D. Kruszewska. Warszawa 2009. • Pawlik K., Zenderowski R. , Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. • Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie. Kraków 2001. • Grzybowski P.P. , Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków 2010. • Pinker S. Piękny styl. Sopot 2016. • Szafrańska K., Raport: 5 Najlepszych Metod Notowania. Wrocław 2008. www.ebooki.jelcyn.com/pdf/5_Najlepszych_Metod_Notowania.pdf • Szymanek K. Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny. Warszawa 2019. • Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa Wolters Kluwer. 2015. |
Zakres tematów: |
1. Wiedza na temat ogólnych zasad pisania prac semestralnych, licencjackich i magisterskich. 2. Przygotowywanie prezentacji treści prac naukowych. 3. Umiejętność wyboru i formułowania tematu pracy pisemnej i wystąpienia. 4. Sporządzanie przypisów i opisu bibliograficznego. 5. Sporządzanie notatek i fiszek z literatury przedmiotu. 6. Dobór źródeł, umiejętność poszukiwania informacji (biblioteki, Internet). 7. Redakcja tekstu, cechy charakterystyczne języka prac naukowych. |
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstami. Wykonywanie ćwiczeń redakcyjnych oraz ćwiczeń w pisaniu wskazanych elementów tekstu. Ćwiczenia: - redakcji tekstów; - sporządzania przypisów, bibliografii, abstraktu, streszczenia; - przygotowywania fiszek; - przedstawiania argumentów; - przygotowywanie prac zaliczeniowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci przygotowują prace zaliczeniowe, które mają wskazać poziom opanowania warsztatu: - plan tekstu; - krótki tekst z przypisami i bibliografią sporządzonymi wedle wskazanej konwencji; - lista źródeł bibliograficznych do pracy na zadany temat wraz z fiszkami. Średnia ocen z prac zaliczeniowych wraz z oceną aktywności na zajęciach składają się ocenę zaliczeniową warsztatów (przy czym obie oceny składowe muszą być pozytywne). Ocena: bardzo dobry (5.0) – pełne opanowanie techniki sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Bardzo dobra orientacja w bazie materiałów naukowych. Umiejętność właściwego przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Biegła umiejętność sporządzania notatek przy użyciu różnych metod, oraz fiszek z literatury przedmiotu. Umiejętność bezbłędnego sporządzania przypisów i bibliografii. Umiejętność redagowania tekstu i posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 80% zajęć. Ocena: dobry plus (4.5) – opanowanie techniki sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Dobra orientacja w bazie materiałów naukowych. Umiejętność przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Umiejętność sporządzania notatek przy użyciu niektórych metod, oraz fiszek z literatury przedmiotu. W miarę bezbłędne sporządzania przypisów i bibliografii. Umiejętność redagowania tekstu i dobra znajomość języka prac naukowych. Aktywność na 70% zajęć. Ocena: dobry (4.0) – Dobre opracowanie materiału do sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Podstawy umiejętności przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Umiejętność sporządzania fiszek i notatek przy użyciu wybranej metody. Umiejętność sporządzania przypisów i bibliografii z małą liczbą błędów. Znajomość zasad redagowania tekstu i posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 60% zajęć. Ocena: dostateczny plus (3.5) – Ogólna orientacja w sposobach wyboru materiału do pracy pisemnej i sposobie przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Względne opanowanie umiejętności sporządzania przypisów i bibliografii. Ogólna znajomość metod notowania. Znajomość podstawowych zasad redagowania tekstu i posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 50% zajęć. Ocena: dostateczny (3.0) – Dostateczna orientacja w technice przygotowywania prac naukowych. Dostateczna znajomość techniki sporządzania przypisów i wykorzystywania z materiałów oraz baz naukowych. Podstawowa umiejętność posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 40% zajęć. |
Uwagi: |
2 sem. Kognitywistyki, studia stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.