Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty komunikacji naukowej [W1-KO-S1-18] semestr letni 2019/2020
Laboratorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty komunikacji naukowej [W1-KO-S1-18]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 316
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Wołek
Literatura:

• Bielec E. i J., Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Kraków EJB 2000.

• Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Przeł. M. Kruszewski, D. Kruszewska. Warszawa 2009.

• Pawlik K., Zenderowski R. , Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013.

• Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie. Kraków 2001.

• Grzybowski P.P. , Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków 2010.

• Pinker S. Piękny styl. Sopot 2016.

• Szafrańska K., Raport: 5 Najlepszych Metod Notowania. Wrocław 2008. www.ebooki.jelcyn.com/pdf/5_Najlepszych_Metod_Notowania.pdf

• Szymanek K. Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny. Warszawa 2019.

• Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa Wolters Kluwer. 2015.

Zakres tematów:

1. Wiedza na temat ogólnych zasad pisania prac semestralnych, licencjackich i magisterskich.

2. Przygotowywanie prezentacji treści prac naukowych.

3. Umiejętność wyboru i formułowania tematu pracy pisemnej i wystąpienia.

4. Sporządzanie przypisów i opisu bibliograficznego.

5. Sporządzanie notatek i fiszek z literatury przedmiotu.

6. Dobór źródeł, umiejętność poszukiwania informacji (biblioteki, Internet).

7. Redakcja tekstu, cechy charakterystyczne języka prac naukowych.

Metody dydaktyczne:

Praca z tekstami. Wykonywanie ćwiczeń redakcyjnych oraz ćwiczeń w pisaniu wskazanych elementów tekstu.

Ćwiczenia:

- redakcji tekstów;

- sporządzania przypisów, bibliografii, abstraktu, streszczenia;

- przygotowywania fiszek;

- przedstawiania argumentów;

- przygotowywanie prac zaliczeniowych.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci przygotowują prace zaliczeniowe, które mają wskazać poziom opanowania warsztatu:

- plan tekstu;

- krótki tekst z przypisami i bibliografią sporządzonymi wedle wskazanej konwencji;

- lista źródeł bibliograficznych do pracy na zadany temat wraz z fiszkami.

Średnia ocen z prac zaliczeniowych wraz z oceną aktywności na zajęciach składają się ocenę zaliczeniową warsztatów (przy czym obie oceny składowe muszą być pozytywne).

Ocena: bardzo dobry (5.0) – pełne opanowanie techniki sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Bardzo dobra orientacja w bazie materiałów naukowych. Umiejętność właściwego przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Biegła umiejętność sporządzania notatek przy użyciu różnych metod, oraz fiszek z literatury przedmiotu. Umiejętność bezbłędnego sporządzania przypisów i bibliografii. Umiejętność redagowania tekstu i posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 80% zajęć.

Ocena: dobry plus (4.5) – opanowanie techniki sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Dobra orientacja w bazie materiałów naukowych. Umiejętność przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Umiejętność sporządzania notatek przy użyciu niektórych metod, oraz fiszek z literatury przedmiotu. W miarę bezbłędne sporządzania przypisów i bibliografii. Umiejętność redagowania tekstu i dobra znajomość języka prac naukowych. Aktywność na 70% zajęć.

Ocena: dobry (4.0) – Dobre opracowanie materiału do sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Podstawy umiejętności przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Umiejętność sporządzania fiszek i notatek przy użyciu wybranej metody. Umiejętność sporządzania przypisów i bibliografii z małą liczbą błędów. Znajomość zasad redagowania tekstu i posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 60% zajęć.

Ocena: dostateczny plus (3.5) – Ogólna orientacja w sposobach wyboru materiału do pracy pisemnej i sposobie przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Względne opanowanie umiejętności sporządzania przypisów i bibliografii. Ogólna znajomość metod notowania. Znajomość podstawowych zasad redagowania tekstu i posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 50% zajęć.

Ocena: dostateczny (3.0) – Dostateczna orientacja w technice przygotowywania prac naukowych. Dostateczna znajomość techniki sporządzania przypisów i wykorzystywania z materiałów oraz baz naukowych. Podstawowa umiejętność posługiwania się językiem prac naukowych. Aktywność na 40% zajęć.

Uwagi:

2 sem. Kognitywistyki, studia stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)