PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ [W4-MT-S2-19-PPSSP]
semestr zimowy 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ [W4-MT-S2-19-PPSSP] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 13:00
sala 226 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Turska | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://elzbieta.turska@us.edu.pl | ||||||||||||||||
Literatura: |
1.Gruba, E. (2012). Wczesna dorosłość. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (257-3011). Warszawa: PWN. 2.Oleszkiewicz, A., Senejko, A. (2012). Dorastanie.W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (259-286). Warszawa: PWN. 3.Brzezińska, I.B., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2008). Psychologia rozwoju człowieka ( t. 2., s. 95- 292). W: J. Strelau, D. Doliński. Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny 2.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój procesów poznawczych 3. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój społeczno-emocjonalny. Krystalizowanie się tożsamości 4.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - dorosłość, identyfikacja z nowymi rolami społecznymi, kształtowanie się stylu życia 5.Formy aktywności młodzieży 6.Kontakty społeczne ucznia - rówieśnicy contra rodzice i wychowawcy, potencjalne zagrożenia 7.Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład multimedialny |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin - jego rezultat przedstawiony będzie w postaci uzyskanych punktów, przeliczonych na konwencjonalną ocenę w skalo 2,0-5,0. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa wykładowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.