Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ W4-MT-S2-19-PPSSP
semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ W4-MT-S2-19-PPSSP
Zajęcia semestr zimowy 2019/2020 (2019/2020Z) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 13:00
sala 226
Bankowa 14 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Turska
Strona domowa grupy: http://elzbieta.turska@us.edu.pl
Literatura:

1.Gruba, E. (2012). Wczesna dorosłość. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (257-3011). Warszawa: PWN.

2.Oleszkiewicz, A., Senejko, A. (2012). Dorastanie.W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (259-286). Warszawa: PWN.

3.Brzezińska, I.B., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2008). Psychologia rozwoju człowieka ( t. 2., s. 95- 292). W: J. Strelau, D. Doliński. Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP.

Zakres tematów:

1.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny

2.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój procesów poznawczych

3. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój społeczno-emocjonalny. Krystalizowanie się tożsamości

4.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - dorosłość, identyfikacja z nowymi rolami społecznymi, kształtowanie się stylu życia

5.Formy aktywności młodzieży

6.Kontakty społeczne ucznia - rówieśnicy contra rodzice i wychowawcy, potencjalne zagrożenia

7.Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania

Metody dydaktyczne:

wykład multimedialny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin - jego rezultat przedstawiony będzie w postaci uzyskanych punktów, przeliczonych na konwencjonalną ocenę w skalo 2,0-5,0.

Uwagi:

Grupa wykładowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.