Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ [W4-MT-S2-19-PPSSP] semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ [W4-MT-S2-19-PPSSP]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 13:00
sala 226
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Turska
Strona domowa grupy: http://elzbieta.turska@us.edu.pl
Literatura:

1.Gruba, E. (2012). Wczesna dorosłość. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (257-3011). Warszawa: PWN.

2.Oleszkiewicz, A., Senejko, A. (2012). Dorastanie.W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (259-286). Warszawa: PWN.

3.Brzezińska, I.B., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2008). Psychologia rozwoju człowieka ( t. 2., s. 95- 292). W: J. Strelau, D. Doliński. Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP.

Zakres tematów:

1.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny

2.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój procesów poznawczych

3. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój społeczno-emocjonalny. Krystalizowanie się tożsamości

4.Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - dorosłość, identyfikacja z nowymi rolami społecznymi, kształtowanie się stylu życia

5.Formy aktywności młodzieży

6.Kontakty społeczne ucznia - rówieśnicy contra rodzice i wychowawcy, potencjalne zagrożenia

7.Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania

Metody dydaktyczne:

wykład multimedialny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin - jego rezultat przedstawiony będzie w postaci uzyskanych punktów, przeliczonych na konwencjonalną ocenę w skalo 2,0-5,0.

Uwagi:

Grupa wykładowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)