Animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej [12-PE-WIP-N2-1AD]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej [12-PE-WIP-N2-1AD] | ||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 15:45 - 16:30
sala 105 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||
Prowadzący: | Malwina Rolka | ||||||
Zakres tematów: |
Animacja społeczno-kulturalna w pracy edukacyjnej i wychowawczej: pojęcie animacji i animacji społeczno-kulturalnej, rodzaje i modele animacji, techniki animacji, sposoby wykorzystania animacji społeczno-kulturalnej w edukacji, przykłady działań animacyjnych w sferze edukacji formalnej i pozaformalnej ze wskazaniem na ich animacyjny charakter. Animacyjna działalność projektowa w sferze edukacji i pracy wychowawczej: pojęcie projektu w sferze edukacji formalnej i pozaformalnej (realizacja projektu edukacyjnego a praca metodą projektów), ogólne zasady projektowania działań edukacyjnych i wychowawczych, specyfika projektu animacyjnego, przykłady instytucji i organizacji realizujących działalność animacyjną w sferze edukacji). Planowanie działań animacyjnych w edukacji i pracy wychowawczej: cele i zadania projektu, grupa docelowa, diagnozowanie potrzeb środowiska wychowawczego (faza diagnostyczna projektu), narzędzia metodologiczne w diagnozowaniu zróżnicowanych środowisk wychowawczych, przykłady przebiegu fazy diagnostycznej projektu oraz przykłady wykorzystania wybranych narzędzi metodologicznych w diagnozie środowiska wychowawczego. Konsultacje tematyki projektów pod kątem ich celów i zdań – dyskusja. Realizacja i ewaluacja projektu animacyjnego w edukacji i pracy wychowawczej: etapy realizacji projektu animacyjnego w edukacji, rodzaje i harmonogramy działań projektowych, sposoby ewaluacji rezultatów projektu, narzędzia metodologiczne służące ewaluacji projektu, przykłady harmonogramów działań projektowych, przykłady wykorzystania wybranych narzędzi metodologicznych w ewaluacji projektów edukacyjnych i animacyjnych. Sposoby i źródła finansowania projektów edukacyjnych i animacyjnych: źródła finansowania projektów w sferze edukacji (środki rządowe, organizacje pozarządowe, środki unijne ze wskazaniem przykładów instytucji, organizacji, funduszy, z których można pozyskać środki na finansowanie projektów w sferze edukacji), sposoby pozyskiwania środków na działalność animacyjną i edukacyjną – przykłady, ogólne zasady finansowania projektów edukacyjnych i animacyjnych, zasady planowania budżetu projektu. Zasady tworzenia wniosków o dofinansowanie projektów edukacyjnych i animacyjnych: główne części wniosku o dofinansowanie projektu edukacyjnego na przykładach wniosków organizacji, instytucji, funduszy finansujących działalność projektową w sferze edukacji i kultury, funkcje poradników służących wypełnianiu wniosków – przykłady poradników w konkretnych programach wsparcia działań edukacyjnych, zasady tworzenia kosztorysów (tworzenie kosztorysu). Przykłady projektów animacyjnych realizowanych w zróżnicowanych środowiskach wychowawczych. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, analiza dokumentów, dyskusja. |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wypowiedź ustna z prezentacją Wymagania merytoryczne: Przygotowanie prezentacji wybranego zagadnienia z zakresu treści zajęć na podstawie literatury wraz z przedstawieniem samodzielnie zebranych materiałów ilustrujących omawiane zagadnienie w praktyce społecznej i pedagogicznej oraz komentarzem studenta. Zebrane materiały mogą zostać zaprezentowane w formie dossier, prezentacji multimedialnej, dokumentacji fotograficznej lub audiowizualnej i pozostają do wglądu prowadzącego jako element oceny. Kryteria oceny: Ocena w skali 2.0-5.0. Ocenie podlega: Merytoryczny poziom prezentacji i komentarza do zebranych materiałów. Jakość i przydatność edukacyjna zebranych materiałów ilustrujących omawiane zagadnienie w praktyce społecznej i pedagogicznej. Poziom językowy wypowiedzi (poprawność, płynność, komunikatywność). Przebieg procesu weryfikacji: Wypowiedź ustna z prezentacją zebranych materiałów w czasie zajęć. Projekt Wymagania merytoryczne: Przygotowanie pisemnej wersji projektu o charakterze animacyjnym skierowanego do wybranego środowiska wychowawczego z uwzględnieniem jego założeń i celów, fazy diagnostycznej, fazy realizacji ze szczegółowym przedstawieniem kolejnych etapów i harmonogramu działań, narzędzi i sposobów ewaluacji przebiegu i rezultatów projektu oraz wskazaniem możliwych źródeł finansowania. Kryteria oceniania: Ocena w skali 2.0-5.0. Ocenie podlega: Poziom wykorzystania standardów projektowania w sferze edukacji, kultury i pracy społecznej. Kompletność projektu i zgodność jego elementów z wymaganiami merytorycznymi. Poziom językowy tekstu. Przebieg procesu weryfikacji: Projekt w wersji pisemnej powinien zostać dostarczony drogą mailową (na adres: malwina.rolka@us.edu.pl) do dnia 31.12.2019r. Wymagania edytorskie: dokument programu Word – doc. doxc., Times New Roman 12 pkt., odstęp 1,5). |
||||||
Uwagi: |
ZEWiWP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.