Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie I [W2-GF-S2-011] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie I [W2-GF-S2-011]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 1516
Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 5
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mariusz Grabiec, Jacek Jania
Literatura:

1. Specjalistyczna literatura fachowa dot. tematów podejmowanych w pracach dyplomowych (problemowa, metodologiczna, charakteryzująca obszary badań).

2. Gambarelli G., Łucki Z., 2011: Praca dyplomowa. Wydawnictwa AGH, Kraków.

3. Antczak M., Nowacka A., 2009: Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Nauka - Dydaktyka - Praktyka, Warszawa.

4. Sydor M., 2014: Wskazówki dla piszących prace dyplomowe. Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Poznań.

5. Buzan T., 2007: Mapy twoich myśli. Mindmapping, czyli notowanie interaktywne. Wydawnictwo Aha! BBC, Łódź.

6. Covey S.R., 2013: 7 nawyków skutecznego działania. Franklin Covey - Rebis, Poznań.

Zakres tematów:

1. Rozpoznanie obszaru zainteresowań studentów i ustalenie tematów prac magisterskich; określenie charakteru prac.

2. Opracowanie „know-how” pracy: główny cel pracy (praca problemowa, metodyczna) i spodziewany efekt końcowy, zdefiniowanie problemu badawczego, wyznaczenie celów szczegółowych i zadań badawczych dla każdego celu (potrzebne dane, metody, spodziewany efekt każdego zadania). Będzie to podstawa do opracowania struktury pracy dyplomowej.

3. Studia literatury => baza literatury.

4. Prezentacja postępów pracy dyplomowej.

5. Zaliczenie seminarium – oddanie roboczej wersji rozdziału środowiskowego/ stanu badań/ rozdziału metodycznego/przeglądu literatury.

Metody dydaktyczne:

Praca warsztatowa - konstruowanie szczegółowych zadań badawczych do problemu i celów pracy dyplomowej.

Praca kameralna - studia i analiza literatury niezbędnej do pracy dyplomowej.

Prezentacja: typu power point - progres w realizacji pracy na tle planu i struktury pracy dyplomowej ze szczególnym podkreśleniem metod i narzędzi, wstępnych wyników i sposobów ich prezentacji.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena za rozdział pracy magisterskiej:

Obejmuje właściwy dobór literatury do natury poruszanego zagadnienia w pracy magisterskiej, jej umiejętne cytowanie oraz poprawność językową, świadomość celu pracy.

Kryteria oceny:

ocena bardzo dobra (5.0) - student uczestniczy aktywnie w zajęciach, opracowuje kolejne zagadnienia związane z realizacją pracy magisterskiej wg wskazań prowadzących, opracowania te charakteryzują się wysokim poziomem naukowym oraz wybitnymi walorami pod względem formalnym, w pracy studenta widoczny jest wyraźny progres w realizacji pracy, osiągnięty w największej mierze dzięki samodzielnemu zaangażowaniu;

ocena dobra (4.0) - student uczestniczy w zajęciach, stara się aktywnie angażować w opracowania, realizuje wszystkie wytyczne prowadzących zajęcia w celu prezentacji własnych osiągnięć i postępów w pracy, widoczny jest progres w samodzielnej realizacji pracy;

ocena dostateczna (3.0) - student uczestniczy w zajęciach i realizuje wszystkie opracowania wg wskazań prowadzących zajęcia, często przy jego wsparciu, praca wykazuje progres na co najmniej minimalnym poziomie merytorycznym i formalnym dla prac dyplomowych;

ocena niedostateczna (2.0) - student nie uczestniczy w zajęciach, nie opracowuje kolejnych elementów pracy dyplomowej wg wskazań prowadzących zajęcia i nie wykazuje woli szukania wsparcia u prowadzących zajęcia, ewentualne opracowania noszą znamiona naruszenia praw autorskich / naruszają prawa autorskie, nie spełniają wymogów określonych dla prac magisterskich.

Dopuszcza się również oceny pośrednie, jak 4.5 oraz 3.5.

Brak uczestnictwa w zajęciach i/lub rozdziału pracy magisterskiej na koniec semestru oznacza niezaliczenie modułu.

Uwagi:

1 sem. geografii /st. II stopnia/ specj. GIS (GIS, teledetekcja, zastosowania geodezji) dr hab. Jacek Jania prof. UŚ

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)