Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

B(6) z zakresu dramy i psychodramy: Psychodrama w terapii pedagogicznej [12-OA-N1-3D.2-P] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: B(6) z zakresu dramy i psychodramy: Psychodrama w terapii pedagogicznej [12-OA-N1-3D.2-P]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:00 - 13:15
sala 07
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 16
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Aichinger Adolf, Holl Walter, Psychodrama. Terapia grupowa z dziećmi, Wyd. Jedność, Kielce 1999.

Bielańska Anna, (red.), Psychodrama. Elementy teorii i praktyki, Wyd. Eneteia, Warszawa, 2009

Roine Eva, Psychodrama. O tym, jak grać główną rolę w swoim życiu, Wyd. Kontakt, Opole, 2005

Pawlik Jerzy, (red.), Psychodrama i techniki niewerbalne, Wyd. Eneteia, Warszawa, 2012

Stadler Christian, Psychodrama w teorii i praktyce, Wyd. Eneteia, Warszawa, 2018

Stankiewicz Sylwia, Tomczak Katarzyna, Psychodrama w psychoterapii, Wyd. GWP, Gdańsk, 2012

Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka, (2005), Gdańska

Czapów Cz., Czapów G, Psychodrama, Warszawa, 1969

Sikorski W., Bezsłowne komunikowanie się w psychoterapii, (2004), Kraków

Sikorski W., Gesty zamiast słów, (2007), Kraków

Zakres tematów:

Celem zajęć jest wprowadzenie w wiedzę i specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką psychodramy:

1. Znaczenie psychodramy w dziedzinie terapii, jej relacja wobec klasycznej psychoterapii, jak też rozwój w kierunku rozwiązań integracyjnych.

2. Podstawowe zagadnienia praktyczne: zasady stosowania, wskazania, kwestie oporu i granic, a także specyfika psychodramy w terapii pacjentów niepełnosprawnych

3. Zastosowań psychodramy w superwizji.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

Projekt:

Prezentacja indywidualna

• Najważniejsze zagadnienia z zakresu wiedzy i specjalistycznej terminologii związanej ze specyfiką pracy pedagoga specjalnego - odniesienie się do literatury.

• Kryteria oceny: klarowność i przejrzystość prezentowanych treści; poziom wykorzystania wiedzy z zajęć, pomysłowość w konstruowaniu projektu

• Prezentację indywidualną należy przeprowadzić do końca semestru 2019/2020 roku

Uwagi:

oa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)