B(6) z zakresu dramy i psychodramy: Psychodrama w terapii pedagogicznej [12-OA-N1-3D.2-P]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | B(6) z zakresu dramy i psychodramy: Psychodrama w terapii pedagogicznej [12-OA-N1-3D.2-P] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:00 - 13:15
sala 07 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||
Prowadzący: | Dorota Prysak | ||||||||||
Literatura: |
Aichinger Adolf, Holl Walter, Psychodrama. Terapia grupowa z dziećmi, Wyd. Jedność, Kielce 1999. Bielańska Anna, (red.), Psychodrama. Elementy teorii i praktyki, Wyd. Eneteia, Warszawa, 2009 Roine Eva, Psychodrama. O tym, jak grać główną rolę w swoim życiu, Wyd. Kontakt, Opole, 2005 Pawlik Jerzy, (red.), Psychodrama i techniki niewerbalne, Wyd. Eneteia, Warszawa, 2012 Stadler Christian, Psychodrama w teorii i praktyce, Wyd. Eneteia, Warszawa, 2018 Stankiewicz Sylwia, Tomczak Katarzyna, Psychodrama w psychoterapii, Wyd. GWP, Gdańsk, 2012 Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka, (2005), Gdańska Czapów Cz., Czapów G, Psychodrama, Warszawa, 1969 Sikorski W., Bezsłowne komunikowanie się w psychoterapii, (2004), Kraków Sikorski W., Gesty zamiast słów, (2007), Kraków |
||||||||||
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest wprowadzenie w wiedzę i specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką psychodramy: 1. Znaczenie psychodramy w dziedzinie terapii, jej relacja wobec klasycznej psychoterapii, jak też rozwój w kierunku rozwiązań integracyjnych. 2. Podstawowe zagadnienia praktyczne: zasady stosowania, wskazania, kwestie oporu i granic, a także specyfika psychodramy w terapii pacjentów niepełnosprawnych 3. Zastosowań psychodramy w superwizji. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt: Prezentacja indywidualna • Najważniejsze zagadnienia z zakresu wiedzy i specjalistycznej terminologii związanej ze specyfiką pracy pedagoga specjalnego - odniesienie się do literatury. • Kryteria oceny: klarowność i przejrzystość prezentowanych treści; poziom wykorzystania wiedzy z zajęć, pomysłowość w konstruowaniu projektu • Prezentację indywidualną należy przeprowadzić do końca semestru 2019/2020 roku |
||||||||||
Uwagi: |
oa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.