Seminarium dyplomowe 2 [12-OA-N1-SD.2]
semestr zimowy 2019/2020
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe 2 [12-OA-N1-SD.2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:30 - 18:30
sala 250 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | ||||||||||||
Literatura: |
Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar. Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP. Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN. Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W: Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo Episteme, 507-517 Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W. Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- Cel i przedmiot badań w pracy własnej. - Umiejętność formułowania problemów badawczych, hipotez, zmiennych i wskaźników. - Metody i techniki badawcze, konstruowanie i wybór narzędzi badawczych. - Dobór grupy badanej. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody podające, metoda projektu indywidualnego, metody aktywizujące, praca z tekstem |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Przygotowanie fragmentu pracy licencjackiej - pisemnie. Kryteria, zgodność z wytycznymi: - teoretyczna prezentacja metodologii badań i projekt badań własnych, - opracowanie narzędzi badawczych, - przygotowanie do badań empirycznych - formalnie i logistycznie. |
||||||||||||
Uwagi: |
dr Fajfer-Kruczek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.