Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 2 [12-OA-N1-SD.2] semestr zimowy 2019/2020
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe 2 [12-OA-N1-SD.2]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:30 - 18:30
sala 250
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 13
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar.

Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP.

Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN.

Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa

Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W:

Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo

Episteme, 507-517

Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.

Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.

Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W.

Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce

rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96.

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa

Zakres tematów:

- Cel i przedmiot badań w pracy własnej.

- Umiejętność formułowania problemów badawczych, hipotez, zmiennych i wskaźników.

- Metody i techniki badawcze, konstruowanie i wybór narzędzi badawczych.

- Dobór grupy badanej.

Metody dydaktyczne:

metody podające, metoda projektu indywidualnego, metody aktywizujące, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie fragmentu pracy licencjackiej - pisemnie.

Kryteria, zgodność z wytycznymi:

- teoretyczna prezentacja metodologii badań i projekt badań własnych,

- opracowanie narzędzi badawczych,

- przygotowanie do badań empirycznych - formalnie i logistycznie.

Uwagi:

dr Fajfer-Kruczek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)