Seminarium dyplomowe 2 [12-OA-N1-SD.2]
semestr zimowy 2019/2020
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe 2 [12-OA-N1-SD.2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:00 - 18:00
sala 07 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 3 | ||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Prysak | ||||||||||||
Literatura: |
• Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009. • Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012. • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001. • Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. • Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. • Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. • Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. • Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. • Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997. • Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010. • Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2009. • Barbour R.: Badania fokusowe. Warszawa 2011. • Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 1999. • Charamaz K.: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009. • Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra 1993. • Jakob G.: Wywiad narracyjny w badaniach biograficznych, [w:] D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003. • Krzychała S., Zamorska B.: Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności. Wrocław 2008. • Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010. • Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych. Białystok 2000. • Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1985. • Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008. • Szumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995. • Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa 1995. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
• Szczegółowe procedury gromadzenia danych – strategie jakościowe i ilościowe. • Podstawowe metody, techniki i narzędzia w jakościowym opracowaniu danych. • Podstawowe narzędzia statystyczne opracowywania danych. • Konstruowanie tabel, wykres prezentujących dane. • Wyjaśnianie i interpretacja danych. Typy wyjaśnień. • Osadzenie danych w koncepcjach naukowych. • Konstruowanie wniosków i zakończenia pracy. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstaw pedagogiki, pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem oligofrenopedagogiki, zna podstawowe założenia badawcze, potrafi konstruować koncepcje badawcze. Potrafi prowadzić badania naukowe. |
||||||||||||
Uwagi: |
dr Prysak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.