Seminarium dyplomowe 3 [12-OA-N1-13SD.3]
semestr letni 2019/2020
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe 3 [12-OA-N1-13SD.3] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 14:00 - 17:45
sala 250 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | ||||||||||||
Literatura: |
Cervinkova H. (2013) (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo naukowe Scholar. Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP. Urbaniak-Zająć D., Kos, E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Wydawnictwo naukowe PWN. Schuman H. (2013). Metoda i znaczenia w badaniach sondażowych. Warszawa: Oficyna Naukowa Domagała-Zyśk E. (2016). Studium indywidualnego przypadku jako metoda badań naukowych w pedagogice specjalnej. W: Skrzyniarz R., Dziaczkowska L., Opozda D. (2016). Przedmiot, źródła i metody badań w biografii. Lublin: Wydawnictwo Episteme, 507-517 Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Silverman D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN. Domagała-Zyśk E. (2014). Specyfika prowadzenia badań naukowych wśród osób niesłyszących i słabosłyszących. W: W. Otrębski, G. Wiącek (red.), Przepis na rehabilitację. Metodologie i metody w badaniach i transdyscyplinarnej praktyce rehabilitacyjnej. Lublin: Wyd. KUL, 83-96. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa |
||||||||||||
Zakres tematów: |
• Szczegółowe procedury gromadzenia danych – strategie jakościowe i ilościowe. • Podstawowe metody, techniki i narzędzia w jakościowym opracowaniu danych. • Podstawowe narzędzia statystyczne opracowywania danych. • Konstruowanie tabel, wykres prezentujących dane. • Wyjaśnianie i interpretacja danych. Typy wyjaśnień. • Osadzenie danych w koncepcjach naukowych. • Konstruowanie wniosków i zakończenia pracy. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody podające, metoda projektu indywidualnego, metody aktywizujące, praca z tekstem |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie pracy licencjackiej wraz zatwierdzeniem w systemie APD - pisemnie. Kryteria, zgodność z wytycznymi: - wybór tematu korespondującego z kierunkiem studiów, - dobór źródeł naukowych i umiejętne ich przywoływanie w tekście (bibliografia i przypisy wg zaleceń), - umiejętność syntezy i analizy wiedzy zastanej, - kompletność tez, kolejność podrozdziałów, - teoretyczna prezentacja metodologii badań i projekt badań własnych, - prezentacja wyników badań własnych w oparciu o przyjętą procedurę, - komplementarność tez, kolejność rozdziałów, struktura typowa dla omawianych prac badawczych, bibliografia, spisy, aneks. |
||||||||||||
Uwagi: |
dr Fajfer-Kruczek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.