Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring z praktyką [12-OA-N1-TP.5] semestr letni 2019/2020
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tutoring z praktyką [12-OA-N1-TP.5]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 12:00 - 15:00
sala 8
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 8
Prowadzący: Sebastian Mrózek
Literatura:

Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018.

Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.

Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017.

Zakres tematów:

Indywidualna ścieżka rozwoju (samodzielność studenta w planowaniu rozwoju)

Cele:

• Podsumowanie realizacji planu rozwoju, wyciągnięcie i analiza wniosków;

Podsumowanie współpracy

Cele:

• Podsumowanie współpracy;

• Wzajemna informacja zwrotna;

• Sformułowanie planów na przyszłość;

poprzez przygotowanie:

- analizy SWOT placówki/instytucji,

- analizy SWOT podopiecznego,

- analizy SWOT swojego rozwoju podczas tutoringu wraz z autorefleksją.

(opis analizy SWOT: https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_SWOT)

Metody dydaktyczne:

Metoda zajęć praktycznych, podczas których studenci tworzą schemat programu oraz dobierają narzędzia diagnostyczne. Metoda problemowa dająca możliwość do poszukiwania odpowiednich rozwiązań dla wybranej osoby w indywidualnym programie terapeutycznych.

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Elementy wykładu, dyskusja; analiza wykładu wybranych zagadnień z wykorzystaniem środków audiowizualnych; prezentacja metod fizjoterapeutycznych oraz indywidualnego przypadku

Metody i kryteria oceniania:

• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki,

• współpraca z opiekunem praktyk,

• posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury,

• uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu,

opis przebiegu wizyt w instytucji.

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę.

Uwagi:

mgr Mrózek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)