B10) z zakresu terapii zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej: Terapia zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej dzieci [12-OA-N1-TZMLO.1-D]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | B10) z zakresu terapii zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej: Terapia zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej dzieci [12-OA-N1-TZMLO.1-D] | ||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 19:45
sala 07 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | ||||||
Literatura: |
Logopedia – pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki t.1, T. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red.), Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2003. Logopedia teoria zaburzeń mowy. Podręcznik akademicki, S. Grabias, M. Kurkowski (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2012. Vedemecum logopedyczne, Podręcznik akademicki, K. Błachnio, Wyd. UAM, Poznań 2015. Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną, J. Błeszyński, K. Kaczorowska-Bray (red.), Harmonia Universalis, Gdańsk 2016. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, G.Gunia, Impuls, Kraków 2006 Skorek E. M. (2003), Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekcja, Kraków. Skorek E. M. (2000), Samogłoski. Profilaktyka, diagnoza, korekta, Kraków. Toczyska B. (2007), Głośno i wyraźnie. 9 lekcji dobrego mówienia, Gdańsk. Zaleski T. (2002), Opóźnienia w rozwoju mowy, Warszawa. |
||||||
Zakres tematów: |
1. Termin logopedia jego znaczenie i przedmiot badań. 2. Anatomiczne i fizjologiczne podstawy mowy. 3. Rozwój mowy i kompetencji komunikacyjnych dziecka. 4. Mowa – język – komunikacja. 5. Czynniki determinujące sprawność mowy. 6. Klasyfikacje zaburzeń mowy. 7. Diagnostyka i dydaktyka logopedyczna – wybrane zagadnienia. 8. Zaburzenia mowy spowodowane nieprawidłową budową anatomiczną narządów mowy. 9. Zaburzenia mowy występujące u dzieci: opóźnienie rozwoju mowy, dyslalia , mutyzm 10. Terapia logopedyczna: założenia, realizacja, przebieg. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami metody problemowe wykład monograficzny prezentacja multimedialna |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest napisanie testu oraz uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej wg poniższych kryteriów: ocena bdb 100-90%, db+ 89-80%, db 79-75%, dst+ 74-70%, dst 69-60% punktów możliwych do zdobycia. |
||||||
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.