Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

B10) z zakresu terapii zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej: Terapia zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej dzieci [12-OA-N1-TZMLO.1-D] semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: B10) z zakresu terapii zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej: Terapia zaburzeń mowy z elementami logopedii ogólnej dzieci [12-OA-N1-TZMLO.1-D]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 19:45
sala 07
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 16
Prowadzący: Beata Skotnicka
Literatura:

Logopedia – pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki t.1, T. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red.), Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2003.

Logopedia teoria zaburzeń mowy. Podręcznik akademicki, S. Grabias, M. Kurkowski (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2012.

Vedemecum logopedyczne, Podręcznik akademicki, K. Błachnio, Wyd. UAM, Poznań 2015.

Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną, J. Błeszyński, K. Kaczorowska-Bray (red.), Harmonia Universalis, Gdańsk 2016.

Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, G.Gunia, Impuls, Kraków 2006

Skorek E. M. (2003), Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekcja, Kraków.

Skorek E. M. (2000), Samogłoski. Profilaktyka, diagnoza, korekta, Kraków.

Toczyska B. (2007), Głośno i wyraźnie. 9 lekcji dobrego mówienia, Gdańsk.

Zaleski T. (2002), Opóźnienia w rozwoju mowy, Warszawa.

Zakres tematów:

1. Termin logopedia jego znaczenie i przedmiot badań.

2. Anatomiczne i fizjologiczne podstawy mowy.

3. Rozwój mowy i kompetencji komunikacyjnych dziecka.

4. Mowa – język – komunikacja.

5. Czynniki determinujące sprawność mowy.

6. Klasyfikacje zaburzeń mowy.

7. Diagnostyka i dydaktyka logopedyczna – wybrane zagadnienia.

8. Zaburzenia mowy spowodowane nieprawidłową budową anatomiczną narządów mowy.

9. Zaburzenia mowy występujące u dzieci: opóźnienie rozwoju mowy, dyslalia , mutyzm

10. Terapia logopedyczna: założenia, realizacja, przebieg.

Metody dydaktyczne:

metody dyskusyjne

metody pracy ze źródłami

metody problemowe

wykład monograficzny

prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest napisanie testu oraz uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej wg poniższych kryteriów: ocena bdb 100-90%, db+ 89-80%, db 79-75%, dst+ 74-70%, dst 69-60% punktów możliwych do zdobycia.

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)