Moduł do wyboru: Animacja społeczno - kulturalna w resocjalizacji [12-AE-S1-7MDW.3-ASKR]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł do wyboru: Animacja społeczno - kulturalna w resocjalizacji [12-AE-S1-7MDW.3-ASKR] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Ambrozik W., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia oddziaływań resocjalizacyjnych", Impuls, 2016. Konopczyński M., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących", Impuls, 2015 Konopczyński M., "Metody twórczej resocjalizacji", PWN, 2015. Współczesne dylematy resocjalizacyjne w stronę twórczej resocjalizacji" red. Ambrozik W., Kieszkowska A., Sawicki K., Impuls, 2018. Florczykiewicz J., "Terapia przez kreację plastyczną w resocjalizacji recydywistów penitencjarnych", Impuls, 2013 Jaworska A., "Leksykon resocjalizacji", Impuls, 2012 Jaworska A. "Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne, metodyczne", Impuls, 2009 Jaworska A. "Kultura resocjalizacji i resocjalizacja kultury w zakładach karnych", [w :]"Kultura i edukacja", 3/2010 M.Kalaman, "Kultura i ( pod)kultura więzienna w mediach tradycyjnych i elektronicznych" [w:] Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy - 2018 | nr 28 | 57-81 Urban B., Stanik J.M., "Resocjalizacja" tom. I i II, PWN, 2008. Przybyliński S., "Dziara, cynkówka, kolka - zjawisko tatuażu więziennego", Impuls. Czasopisma: "Resocjalizacja Polska" "Probacja" |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zarys myśli resocjalizacyjnej w Polsce 2. Podstawowe pojęcia: resocjalizacja, niedostosowanie społeczne, diagnoza 3. Metodyka resocjalizacji 4. Twórcza resocjalizacja - metody 5.Pawne podstawy w resocjalizacji 6.Animacja społeczno-kulturalna w probacji i pracy penitencjarnej 7. Podkultura przestępcza, więzienna a kultura popularna |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład wspomagany prezentacją multimedialną, materiały poglądowe, fragmenty fimów. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Praca pisemna - esej na podany temat. Kryteria: - zastosowanie gatunku: esej - umiejętne posługiwanie się pojęciami z zakresu resocjalizacji - poprawność językowa - trafność i wnikliwość - analiza i synteza problemowa Termin złożenia pracy na tydzień przed końcem zajęć dydaktycznych. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr I. Fajfer-Kruczek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.