Moduł do wyboru: Animcja społeczno - kulturalna w resocjalizacji 12-AE-S1-7MDW.3-ASKR
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Moduł do wyboru: Animcja społeczno - kulturalna w resocjalizacji 12-AE-S1-7MDW.3-ASKR | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2019/2020 (2019/2020L)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | |||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Ambrozik W., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia oddziaływań resocjalizacyjnych", Impuls, 2016. Konopczyński M., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących", Impuls, 2015 Konopczyński M., "Metody twórczej resocjalizacji", PWN, 2015. Współczesne dylematy resocjalizacyjne w stronę twórczej resocjalizacji" red. Ambrozik W., Kieszkowska A., Sawicki K., Impuls, 2018. Florczykiewicz J., "Terapia przez kreację plastyczną w resocjalizacji recydywistów penitencjarnych", Impuls, 2013 Jaworska A., "Leksykon resocjalizacji", Impuls, 2012 Jaworska A. "Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne, metodyczne", Impuls, 2009 Jaworska A. "Kultura resocjalizacji i resocjalizacja kultury w zakładach karnych", [w :]"Kultura i edukacja", 3/2010 M.Kalaman, "Kultura i ( pod)kultura więzienna w mediach tradycyjnych i elektronicznych" [w:] Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy - 2018 | nr 28 | 57-81 Urban B., Stanik J.M., "Resocjalizacja" tom. I i II, PWN, 2008. Przybyliński S., "Dziara, cynkówka, kolka - zjawisko tatuażu więziennego", Impuls. Czasopisma: "Resocjalizacja Polska" "Probacja" |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Animacja społeczno-kulturalna - zasoby indywidualne 2. Sztuka i kultura w resocjalizacji: teatr, film, muzyka, literatura, fotografia, sztuka, sport, nowe media 3. Animacja społeczno-kulturalna w profilaktyce szkolnej 4. Przygotowanie, omówienie i realizacja projektów w środowisku otwartym, instytucjonalnym i w instytucji totalnej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące: metoda projektu dyskusja gry dydaktyczne analiza literatury/źródeł warsztaty |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę z ćwiczeń składa się: - bieżące przygotowanie do zajęć, w tym obecność na zajęciach; - przygotowanie i realizacja projektu zespołowego w środowisku otwartym (w tym przygotowanie konspektu); - przygotowanie i realizacja projektu zespołowego w środowsiku zamkniętym (w tym przygotowanie konspektu). |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr I. Fajfer-Kruczek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.