Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria kultury (wybór) [W1-FA-KX-S2-TK-1] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoria kultury (wybór) [W1-FA-KX-S2-TK-1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 1.49
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Malinowska
Literatura:

Hugo Ball “Dada Manifesto” (1916)

Tristan Tzara “Dada Manifesto” (1918)

Richard Hamilton “Pop Manifesto” (1957)

Susan Sontag “One Culture and the New Sensibility” (1965)

Valentine de Saint-Point “Manifesto of Futurist Woman” (1912)

Mina Loy “Feminist Manifesto” (1914)

Laboria Cuboniks ‘Xenofeminism: A Politics for Alienation” (2016)

Karl Marx & Fredrick Engels “The Communist Manifesto” (1848)

McKenzie Wark “A Hacker Manifesto” (2004)

Francesco Balilla Pratella “Manifesto of Futurist Musicians” (1910)

Francesco Balilla Pratella “The Destruction of Quadrature” (1912)

John Cage “The Future of Music: Credo” (1958)

Rosa Menkman “Glitch Studies Manifesto” (2009)

Zakres tematów:

Kurs poświęcony jest analizie kulturowych manifestów jako formy i zjawiska, które zaznacza lub zwiastuje przesunięcia oraz nowe postulaty w praktyce kulturowej i związanych z nią paradygmatach.

Kurs przebiega w oparciu o następujące bloki tematyczne, do których przypisane są odpowiednie teksty:

Against the Popular 1

Against the Popular 2

Against the Feminine Mystique 1

Against the Feminine Mystique 2

Against the Social 1

Against the Social 2

Against the Aesthetic 1

Against the Aesthetic 2

Metody dydaktyczne:

Kurs opiera się na lekturze wybranych manifestów oraz analizie związanych z nimi pojęć, wydarzeń oraz okoliczności kulturowych w celu zrozumienia ich formy i funkcji a także dla określenia trajektorii rozwoju zjawisk kultury.

Metody i kryteria oceniania:

Praca pisemna o objętości 1500-2000 słów. Zadanie; używając kulturowych odniesień, napisz manifest na temat wybranego przez siebie zjawiska w kulturze. Tekst ma oddawać formę i funkcję manifestu.

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specjalność 4KMT2 - studia stacjonarne II stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)