Tutoring z praktyką cz.2 [12-PA-SA-S2-39T.2]
semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Tutoring z praktyką cz.2 [12-PA-SA-S2-39T.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 4 |
Prowadzący: | Wiesława Walkowska |
Literatura: |
Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007. Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999. Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011. Jacek A., Sarnacka E., Miaskowska-Daszkiewicz K., Domy pomocy społecznej, Wydawnictwo internetowe Difin, Warszawa 2011. Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Schola |
Zakres tematów: |
I semestr: - Zapoznanie z placówką oraz terapeutą prowadzącym. - Obserwacja: podczas pierwszych kolejnych spotkań po godzinie, wykonanie przez studenta każdej z czterech typów obserwacji - Poznanie ucznia/ podopiecznego – opis jego osoby, otoczenia. - Bierne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego. - Analiza dostarczonej dokumentacji. - Zapoznanie z literaturą przedmiotu związaną z charakterystyką podopiecznego. II semestr: - Opis zmiany w podopiecznym i jego otoczeniu. - Refleksje związane z własnym rozwojem. - Czynne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego. - Tworzenie obserwacji. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Przygotowanie portfolio sprawdzającego podstawową wiedzę z zakresu opanowania aparatury pojęciowej dotyczącej kształcenia, wychowania oraz rehabilitacji w danej placówce 2. Przygotowanie kontraktu określającego obszary współpracy z instytucją w zakresie edukacji, rewalidacji, rehabilitacji z osobą niepełnosprawną, wyznaczenie kierunków pracy z osobą niepełnosprawną |
Uwagi: |
dr Walkowska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.