Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-AR-S1-7SD.3] semestr letni 2019/2020
seminarium, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-AR-S1-7SD.3]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 6
Prowadzący: Katarzyna Jas
Literatura:

Literatura podstawowa jest dobierana do tematu pracy.

Zalecana literatura metodologiczna:

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2007 (i nowsze opracowania).

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006 ( i nowsze opracowania).

Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych. Rzeszów 2008.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 2001.

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk 2006.

Szczęsny W. W., Metodyka badań pedagogicznych i pisania prac dyplomowych. Warszawa 2008.

Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013.

Angrosino M., tłumaczenie Maja Brzozowska-Brywczyńska, Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2015.

Zakres tematów:

Treści seminarium dotyczą tematyki i zagadnień, które wiążą się z zatwierdzonym tytułem pracy dyplomowej. Obejmują zróżnicowaną problematykę, w zależności od tematu, jakim zajmuje się dany student.

Główne obszary poddawane analizie:

- konstrukcja części metodologicznej pracy

- dobór metod, technik i narzędzi badawczych

- konstrukcja narzędzi badawczych – podstawowe wytyczne tworzenia kwestionariuszy: ankiety, wywiadu narracyjnego jako narzędzia gromadzenia materiału empirycznego, obserwacji etnograficznej

- opracowanie wyników badań

- konstrukcja części empirycznej pracy

- złożenie pracy do druku

Metody dydaktyczne:

metoda słowna, problemowa, instruktaż

Metody i kryteria oceniania:

Student jest przygotowany merytorycznie do opracowania poszczególnych części pracy dyplomowej. Ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad opracowywania określonych narzędzi badawczych. Korzysta z wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin. Samodzielnie poszukuje niezbędnej wiedzy z różnych źródeł i stosuje ją w przedstawieniu problematyki badawczej. Stosuje różne podejścia metodologiczne. W sposób spójny i właściwy wypowiada się na piśmie. Formułuje pisemne uzasadnienia na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych. Podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu działań badawczych.

Ocena opracowania poszczególnych (wybranych przez studenta do zaprezentowania) rozdziałów teoretycznych pracy oraz poszczególnych części rozdziału metodologicznego. Ocena uzasadnienia doboru metod i technik badawczych. Ocena przygotowanych narzędzi badawczych. Uwzględnianie przez studentów terminowego wywiązywania się z przyjętych zadań. Inicjatywa, pomysłowość i wkład w przygotowanie poszczególnych części pracy.

Ocena na zakończenie semestralnych zajęć seminaryjnych. Zaprezentowanie przez studenta – w ostatnich dwóch tygodniach semestru - fragmentów pracy z części teoretycznej i metodologicznej (w formie pisemnej), dobranych i opracowanych narzędzi badawczych.

Uwagi:

dr JAS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)