Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-AR-S1-7SD.3]
semestr letni 2019/2020
seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe cz.3 [12-PE-AR-S1-7SD.3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 6 |
Prowadzący: | Katarzyna Jas |
Literatura: |
Literatura podstawowa jest dobierana do tematu pracy. Zalecana literatura metodologiczna: Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2007 (i nowsze opracowania). Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006 ( i nowsze opracowania). Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych. Rzeszów 2008. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 2001. Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk 2006. Szczęsny W. W., Metodyka badań pedagogicznych i pisania prac dyplomowych. Warszawa 2008. Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013. Angrosino M., tłumaczenie Maja Brzozowska-Brywczyńska, Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2015. |
Zakres tematów: |
Treści seminarium dotyczą tematyki i zagadnień, które wiążą się z zatwierdzonym tytułem pracy dyplomowej. Obejmują zróżnicowaną problematykę, w zależności od tematu, jakim zajmuje się dany student. Główne obszary poddawane analizie: - konstrukcja części metodologicznej pracy - dobór metod, technik i narzędzi badawczych - konstrukcja narzędzi badawczych – podstawowe wytyczne tworzenia kwestionariuszy: ankiety, wywiadu narracyjnego jako narzędzia gromadzenia materiału empirycznego, obserwacji etnograficznej - opracowanie wyników badań - konstrukcja części empirycznej pracy - złożenie pracy do druku |
Metody dydaktyczne: |
metoda słowna, problemowa, instruktaż |
Metody i kryteria oceniania: |
Student jest przygotowany merytorycznie do opracowania poszczególnych części pracy dyplomowej. Ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad opracowywania określonych narzędzi badawczych. Korzysta z wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin. Samodzielnie poszukuje niezbędnej wiedzy z różnych źródeł i stosuje ją w przedstawieniu problematyki badawczej. Stosuje różne podejścia metodologiczne. W sposób spójny i właściwy wypowiada się na piśmie. Formułuje pisemne uzasadnienia na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych. Podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu działań badawczych. Ocena opracowania poszczególnych (wybranych przez studenta do zaprezentowania) rozdziałów teoretycznych pracy oraz poszczególnych części rozdziału metodologicznego. Ocena uzasadnienia doboru metod i technik badawczych. Ocena przygotowanych narzędzi badawczych. Uwzględnianie przez studentów terminowego wywiązywania się z przyjętych zadań. Inicjatywa, pomysłowość i wkład w przygotowanie poszczególnych części pracy. Ocena na zakończenie semestralnych zajęć seminaryjnych. Zaprezentowanie przez studenta – w ostatnich dwóch tygodniach semestru - fragmentów pracy z części teoretycznej i metodologicznej (w formie pisemnej), dobranych i opracowanych narzędzi badawczych. |
Uwagi: |
dr JAS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.